جوجه‌های مرغ گوشتی در همدان بیمه می‌شوند

جوجه‌های مرغ گوشتی در همدان بیمه می‌شوند
مدیر بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان از بیمه تمام‌خطر جوجه‌های مرغ گوشتی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد.
محمد نظرپور در همدان اظهار داشت: جوجه‌های مرغ گوشتی از یک روزگی تا 48 روزگی در صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیمه تمام‌خطر می‌شوند.
وی افزود: کل حق بیمه به ازای هر قطعه جوجه 173 تومان است که از این مبلغ 123 تومان به عنوان سهم دولت به صورت یارانه پرداخت و 50 تومان سهم بیمه‌گزار است.
مدیر بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: به ازای هر جوجه 2.2 سوخت دولتی با قیمت 150 تومان در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه زمان تولید جوجه یک روزه چهار سال طول می‌کشد افزود: بیشترین هزینه‌های مرغداری بعد از تغذیه، مربوط به تهیه جوجه یک روزه است.
نظرپور با اشاره به اینکه در دنیا فقط 10 کشور نژاد مرغ لاین را دارند تصریح کرد: ایران نیز دارنده یک قطعه مرغ لاین و جزء 10 کشور دارنده این نژاد کمیاب است.
وی به تشریح تولید جوجه یک روزه طی چهار سال پرداخت و خاطرنشان کرد: بعد از انجام تمام فعالیت‌های اصلاح نژادی بر روی مرغ لاین، جوجه‌های متولد شده از آن، جوجه‌های اجداد نامیده می‌شوند و جوجه‌های متولد شده از مرغ اجداد، جوجه‌های مادر هستند.
مدیر بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی با اشاره به تأمین نیاز جوجه در استان همدان اظهار داشت: استان همدان دارنده یک قطعه مرغ نژاد اجداد و 20 قطعه مرغ نژاد مادر است.
وی در پایان سخنانش گفت: استان همدان، 21 واحد مزرعه مرغ مادر با ظرفیت 444 هزار و 500 قطعه دارد که توان تولید این واحدها حدود 60 میلیون عدد تخم مرغ نطفه‌دار است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com