جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان مرکزی ۶۶ درصد افزایش یافت

جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان مرکزی ۶۶ درصد افزایش یافت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافت.

«علی صفری» ، افزود: ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار قطعه جوجه ریزی تیرماه امسال در واحدهای مرغداری استان مرکزی انجام شد در صورتی که در تیرماه سال گذشته یک میلیون و ۶۹۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به این میزان جوجه‌ریزی‌ و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ در استان مرکزی وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری تامین مالی برای خرید نهاده سویا در واحدهای مرغداری استان خاطرنشان کرد: تامین نهاده به ویژه سویا از جمله مطالبات اساسی مرغداران در هفته‌های گذشته بود که باید در سیاستگذاری کلان کشور برای این مهم تصمیم‌گیری شود.

صفری از تولید ۱۳ هزار تن گوشت مرغ در سه ماه امسال در استان مرکزی خبرداد و گفت: ۹ میلیون تن این محصولات در استان مصرف و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال شدت.

وی اظهار کرد: اکنون بیش از ۵۰۰ واحد مرغداری در استان مرکزی وجود دارد که برخی از این واحدها غیر فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: مشکلات مدیریتی، مالی، سرمایه در گردش، بازسازی و تعمیرات از جمله مشکلات موجود در واحدهای مرغداری این استان‌ به شمار می رود که سال گذشته بسیاری از این مشکلات برطرف شد.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد. استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com