جوجه‌ریزی در محلات 9 درصد کاهش یافت

جوجه‌ریزی در محلات 9 درصد کاهش یافت

رئیس شبکه دامپزشکی محلات از کاهش 9 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌‌های این شهرستان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.عباس رادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: میزان جوجه‌ریزی در 70 واحد مرغداری این شهرستان در سال جاری یک میلیون و 627 قطعه بوده است که از 9 درصد کاهش برخوردار بوده است.
وی تصریح کرد: در این مدت همچنین 9 میلیون دز واکسن طیور در اختیار واحدهای مرغداری قرار گرفته است که در توزیع واکسن‌ها، پیگشیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پزشکان در اولویت واکسیناسیون بوده به طوریکه در دو سال اخیر هیچگونه کانون آنفلوآنزای فوق حادی در این شهرستان گزارش نشده است.
رئیس شبکه دامپزشکی محلات در ادامه از واکسیناسیون 441 قلاده سگ گله و نگهبان این شهرستان علیه بیماری هاری در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این تعداد سگ توسط دو اکیپ واکسیناسیون دولتی و غیردولتی واکسینه شده‌اند.
وی تصریح کرد: آموزش دامداران در ارتباط با نحوه تماس با حیوانات و راه‌های پیشگیری و مقابله با هاری گزیدگی و اصلاح جایگاه نگهداری دام‌ها بخشی از اقدامات دامپزشکی برای کاهش هاری گزیدگی بوده که در این ارتباط توفیقات خوبی حاصل شده است.
رادمهر بیان کرد: در طول سال جاری هیچگونه هاری ‌گزیدگی در جمعیت انسانی از طرف مراکز بهداشتی به این شبکه گزارش نشده است.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 475 مورد بازدید و مراقبت بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مشترک بین انسان و دام در 12 واحد بیدمپولوژیک دامی، 73 واحد تولید طیور گوشتی و تخم‌گذار، 24 واحد پرورش و تکثیر آبزیان گرمایی، سردابی و زینتی و 42 زنبورستان تولید عسل شهرستان صورت گرفته و با تخلفات بهداشتی برخوردهای لازم صورت گرفته است.

 
کلمات کلیدی جوجه ريزی جوجه ریزی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com