جوجه‌ریزی بیش از 4 میلیون قطعه جوجه صنعتی در مرغداری‌های اهواز

جوجه‌ریزی بیش از 4 میلیون قطعه جوجه صنعتی در مرغداری‌های اهواز
رئیس شبکه دامپزشکی اهواز از جوجه‌ریزی 4 میلیون و 189 هزار و 837 قطعه جوجه صنعتی در مرغداری های این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.
به گزارش موج به نقل از شبکه دامپزشکی شهرستان اهواز، رضا اسدی، تعداد مرغداری‌های فعال در مرکز خوزستان را 86 واحد اعلام کرد و افزود: به طور متوسط هر مرغداری در سال گذشته اقدام به 47 هزار و 719 قطعه جوجه‌ریزی کرده است. 
وی ادامه داد: با توجه به احتساب دوره 48 روزگی پرورش جوجه صنعتی تا رسیدن به وزن کشتار، آمار فوق گویای آن است که بیشتر مرغداریهای شهرستان اهواز در طول سال گذشته به صورت کامل فعال بوده‌اند. 
اسدی افزود: استان‌های تهران، مازندران و کرمانشاه بیشترین سهم را در ارسال جوجه به مرغداری ‌های شهرستان اهواز دارند. 
به گفته وی، تمام مراحل جوجه‌ریزی از زمان ارسال آن از استان مبداء تا ورود به مرغداری و مدت دوره پرورش و زمان کشتار در کشتارگاه صنعتی طیور تا رسیدن به دست مصرف کننده، با نظارت و کنترل سیستم‌های نرم افزاری و بازرسیهای مستمر کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود. 
رئیس شبکه دامپزشکی اهواز درباره کنترل بیماری‌ها در طیور نیز گفت: درسال گذشته تمام مرغدار‌ی‌های شهرستان به طور کامل نسبت به واکسینه نمودن جوجه‌ها علیه بیماریهای آنفلوآنزا، نیوکاسل، برونشیت و گامبورو اقدام کردند. 
اسدی تصریح کرد: این بیماری‌ها از نوع ویروسی بوده و بروز هریک از آنها به تنهایی می‌تواند ضرر و زیان جبران ناپذیری را به یک مرغداری وارد کند.  
 
کلمات کلیدی جوجه ریزی اهواز
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com