جوجه‌ یک روزه عامل افزایش قیمت مرغ در مشهد

جوجه‌ یک روزه عامل افزایش قیمت مرغ در مشهد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجمع امور صنفی توزیعی مشهد گرانی جوجه یک روزه را عامل افزایش قیمت مرغ اعلام کرد.

حسین بهنام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: دلیل افزایش قیمت مرغ در چند روز گذشته در بازار مشهد، افزایش قیمت جوجه یک روزه در ماه‌های اخیر، از هر جوجه 480 تومان به یک هزار تومان بوده است.
وی افزود: افزایش قیمت جوجه یک روزه با وجود تثبیت قیمت دان، باعث شد تا قیمت تمام شده مرغ در کشور و از جمله مشهد افزایش یافته و در نتیجه قیمت عرضه مرغ نیز افزایش یابد.
وی تاکید کرد: دلیل افزایش قیمت مرغ در شرایطی صورت گرفت که قیمت این کالا باید در این فصل از سال با کاهش مواجه می‌شد، اما متاسفانه بازی جوجه یک‌ روزه‌ای‌ها و بالا نگه داشتن قیمت این جوجه‌ها باعث افزایش قیمت شد.
بهنام خاطر نشان کرد: از این رو دخالت دولت در تنظیم بازار مرغ ضروری به نظر می‌رسد. وی گفت:‌ شرکت پشتیبانی دام در وضعیت فعلی می‌تواند با ورورد به بازار، باعث کاهش نوسانات مرغ شود.
عضو هیئت رئیسه مجمع امور صنفی توزیعی مشهد تصریح کرد: هم اکنون با مازاد 15 درصدی در تولید تخم مرغ در مشهد مواجه هستیم، از این رو با رایزنی‌هایی که با مسئولان اداره کل بازرگانی استان داشته‌ایم قرار شد تا مبلغی به عنوان یارانه حمل بار به تولیدکنندگان تخم مرغ برای انتقال تولیداتشان به سایر استان‌ها پرداخت شود.
بهنام ادامه داد: تحقق این موضوع می‌تواند باعث کاهش زیان‌دهی تولیدکنندگان تخم مرغ در مشهد شده و از نوسانات قیمتی ناشی از زیان تولیدکنندگان جلوگیری کند.
عضو هیئت رئیسه مجمع امور صنفی توزیعی مشهد گفت: به نظر می‌رسد که اگر شرایط عادی بر بازار اقلام پروتئینی حاکم شود، ثبات در بازار را برای این اقلام شاهد باشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com