جوجه ریزی در استان با هدف تامین گوشت سفید افزایش یافت

جوجه ریزی در استان با هدف تامین گوشت سفید افزایش یافت
معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از افزایش جوجه ریزی در استان خبر داد و گفت : هیچ نگرانی برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم در ایام نوروز وجود ندارد.
حسین صفرپور افزود : جوجه ریزی برای تولید آخر سال طبق روال عادی انجام شد و نه تنها کاهشی ندارد بلکه درصدی هم افزایش یافته است.
وی اظهار داشت : بر اساس آمارها بیش از شش میلیون جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی استان انجام شده که و نگرانی برای تامین نیاز استان در این بخش بویژه از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه نداریم .
وی گفت : طبق سنوات گذشته نیاز حداقل پنج تا شش میلیون زائر ورودی به استان در این ایام هم محاسبه و برنامه ریزی شده است.
این مسوول ادامه داد : ضمن آنکه ذخیره خوبی در بحث گوشت مرغ در استان و نیز کشور وجود دارد و که در صورت نیاز می توانیم درصدی از آن را بدون آنکه به تولید داخل لطمه ای وارد کند به بازار عرضه نماییم.
وی افزود : در بحث تولید تخم مرغ هم مشکلی نداریم ضمن آنکه تولید استان بیش از نیاز است و بخشی از آن به سایر استان ها ارسال و یا خارج کشور صادر می شود.
وی اظهار داشت : سال قبل 79 هزار تن تخم مرغ در استان تولید شد که هم اینک تا کنون تولید استان به این رقم نزدیک شده و پیش بینی می شود تا اسفندماه به بیش از 82 هزار تن برسد.
وی گفت : طی 9 ماهه امسال تا کنون 11 هزار و 693 تن تخم مرغ تولیدی استان به ارزش 12 میلیون و 329 هزار دلار از استان صادر شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com