جوابیه اداره کل دامپزشکی استان مازندران در خصوص بیماری کمپلکس تنفسی

جوابیه اداره کل دامپزشکی استان مازندران در خصوص بیماری کمپلکس تنفسی

I.T.P: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران طی نامه ای در خصوص درج خبر ابتلای 5 میلیون قطعه مرغ در مازندران به بیماری کمپلکس تنفسی از زبان دکتر مختاری –مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اعلام داشت : مطلب درج شده در سایت مربوط به به سئوالات خبرگزاری فارس از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوده است که پیرامون بیماری فوق سئوالاتی داشته است. وی ادامه داده است خبرنگار فوق سئوال کرده بود: چه میزان از مرغداری های استان و شهرستان آمل به این بیماری دچار شده اند؟ که پاسخ ایشان به این گونه بوده است: از بهمن سال 1387 این بیماری شایع گردیده که با توجه به بروز بیماری از حالت خفیف تا شدید ( حدت بیماری ) حدود 5044377 قطعه از مرغ های استان و تعداد 1840377 قطعه از مرغ های شهرستان آمل از بهمن ماه 1387 تا کنون درگیر بیماری کمپلکس تنفسی به صورت ضعیف تا شدید شده اند.
بنابراین این به این معنی نیست که این تعداد از طیور استان در حال حاضر به این بیماری مبتلا می باشند چرا که یک واحد پرورش طیور ممکن است در سال چندین دوره پرورش داشته باشد و با توجه به عدم رعایت مسائل بهداشتی – قرنطینه ای در چند دوره پرورش و بسته به حدت بروز بیماری از ضعیف تا شدید این بیماری بروز نموده که در مجموع از سال 1387 تا کنون تعداد مرغ های درگیر به این بیماری حدود 5 میلیون قطعه می باشد.

 
نظرات شما
  •  

    رضا گفت : ۹۱/۰۱/۰۴

    سلام.خواهشا 1 فکری واسه تامین سویا مرغراران بکنید واقعا شرایط سخت شده.اگه زودتر فکری نکنین این صنف از بین میره.

    پاسخ...
  •  

    ر -ن گفت : ۹۱/۰۱/۲۰

    چرا کاری با کشتارگاه امل طیور نمی کنید که برای تعهدات کاریش مرغهای تاریخ گذشته را یخزدایی می کند ودوباره بسته بندی میکند و به مراکز دولتی می فروشد .البته بشه کاری کرد چون خیلی افراد با نفوذ انجا سهام دارند .............................

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com