جهادکشاورزی و معاونت امور دام موظف به تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم

جهادکشاورزی و معاونت امور دام موظف به تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم

میرزائی گفت: در نمایشگاه بر طبق مصوبه دولت ، معاونت امور دام و جهاد کشاورزی موظف شده نسبت به عرضه گوشت مرغ در پایان سال اقدام کند و از طریق شبکه توزیع اصناف گوشت ها را عرضه کند .
به گزارش خبرنگار موج، اصغر میرزائی افزود: برای تنظیم بازار در 14 شهرستان استان کرمانشاه نمایشگاه بهاره برگزار خواهد شد و در شهر کرمانشاه هم این نمایشگاه از 15 اسفندماه سالجاری در محل نمایشگاههای دائمی با هماهنگی مجامع امور صنفی برگزار می شود .
وی تصریح کرد: کالاهایی که قرار است عرضه شوند بیشتر پوشاک ، آجیل و خشکبار و مواد پروتئینی است در کنار این کالاها سازمان بازرگانی کالاهایی از جمله میوه و برنج را عرضه خواهد کرد .
میرزایی از شهروندان خواست که کیسه های برنجی را که دارای نشانه شورای کنترل و نظارت و شماره 124 بر آنها چاپ شده است را خریداری کنند و افزود: قیمت هر کیلو برنج در سال گذشته 2700 تومان بوده که امسال به 1700 تومان رسیده است .
وی با بیان این مطلب که در نمایشگاه اکیپ بازرسی توسط مجمع برای رسیدگی به اعتراضات و شکایات مردم ایجاد شده، افزود: در ماههای گذشته کارشناسان مجمع امور صنفی نسبت به نرخ گذاری کالاهایی که مستقیم عرضه خواهد شد اقداماتی انجام شده و بر آن شدیم که 10 الی 15 درصد اجناس را زیر قیمت در نمایشگاه عرضه کنند .
رئیس سازمان بازرگانی اظهار داشت: در جهت تامین میوه مورد نیاز مردم برای ایام نوروز 3500 تن پرتغال از شمال و 1000 تن سیب قرمز و سفید از آذربایجان خریداری شده ، پرتغال درجه یک را کیلویی 720 تومان خریداری شده که با پرداخت یارانه به قیمت 150 تا 200 تومان عرضه خواهد شد .
میرزایی با اشاره به اینکه در بحث نظارت بر کالاها شهر کرمانشاه را به سه منطقه تقسیم کرده ایم، افزود: با توجه به اینکه توان پرسنل نظارتی افزایش یافته سازمان بازرگانی در بحث کنترل و نظارت کالاها در ایام نوروز و نمایشگاه اقدامات موثری را انجام داده است اگر مجامع امور صنفی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کند سازمان بازرگانی بحث نظارتی را به آنها محول خواهد کرد .
معاونت بازرگانی داخلی نیز افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه بوده و در تنظیم بازار هم نقش اساسی خواهد داشت .
رضا کریم فتاحپوری افزود: بر روی تمامی اجناس قیمت گذاری ها پلمپ خواهند شد شهروندان کرمانشاهی حدالامکان از خرید اجناسی که فاقد اتیکت هستند خودداری کنند .
ابراز داشت: یک از اهداف سازمان بازرگانی برای نمایشگاه بهاره جلوگیری از اجناس فصل گذشته بوده است ، طی نظر سنجی های بعمل آمده استان کرمانشاه در بحث نظارتی جز برترین استان های کشور شناخته شده است .
وی در ادامه افزود: برای نمایشگاه از تمامی تولیدی های استان و فروشندگانی که از تولیدی های معتبر کالا خریداری می کنند و از تولیدکنندگان تهرانی در رابطه با عرضه کت و شلوار ، همدان ، اصفهان ، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی دعوت بعمل آمده است .
کریم فتاح پوری با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت میوه کاهش یافته است، افزود: به دلیل اینکه قیمت میوه در استان کاهش یافته میوه هایی که برای مردم در نظر گرفته شده از 20 اسفندماه در 60 نقطه ار شهر کرمانشاه به طور مستقیم عرضه خواهند شد .
وی اظهار داشت: برای ایام نوروز علاوه بر برپایی نمایشگاه ، کار فروش فوق العاده هم توسط واحدهای صنفی که دارای مجوز رسمی از مجمع امور صنفی هستند اجرا خواهد شد ، مردم نسبت به خرید از واحدهایی که فاقد مجوز اتحادیه هستند خودداری کنند این واحدها باید اجناس خود را 15 الی 20 درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com