جهاد کشاورزی خراسان رضوی از واردات مرغ جلوگیری کرد

جهاد کشاورزی خراسان رضوی از واردات مرغ جلوگیری کرد

رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: سازمان جهاد کشاورزی از ورود مرغ کشتار روز از استانهای همجوار به این استان جلوگیری کرد.
محمدرضا کفاشی روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این در حالی است که بر اساس قانون، این سازمان نمی‌تواند جلو ورود و عرضه زیاد را برای کاهش قیمت بگیرد.
وی دلیل احتمالی این ممانعت را خرید مرغ با قیمت گرانتر توسط جهاد کشاورزی ذکر و خاطرنشان کرد: این سازمان با جلوگیری از ورود مرغ استانهای همجوار، در پی ممانعت از ضرر تعاون روستایی استان به عنوان متولی اصلی ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ است.
او گفت: تعاون روستایی خراسان شمالی مرغ را گرانتر از قیمت بازار از مرغداران خریده و در صورت ورود مرغ از استانهای همجوار، این اداره‌کل متضرر می‌شود.
رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: در صورت عدم ممانعت جهاد کشاورزی از ورود مرغ به استان، قیمت مرغ از نرخ فعلی نیز پایینتر می‌رود.
معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ممانعت از ورود مرغ از استانهای همجوار بنا به درخواست سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی بوده است.
دکتر حمید رمضانی هرگونه شایعه آنفلوآنزای پرندگان را در ممانعت از ورود مرغ از استانهای همجوار تکذیب کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم ممانعت این سازمان از ورود مرغ استانهای همجوار به این استان را تایید و آن را در راستای کنترل و ساماندهی بازار مرغ دانست.
سیدهادی سید به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: هرگونه ورود مرغ از استانهای همجوار می‌باید با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و زیرمجموعه آن یعنی تعاون روستایی به عنوان متولی ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ باشد.
او افزود: این هماهنگی نیز به منظور جلوگیری از متضرر شدن مرغداران و تولیدکنندگان است.
وی گفت: چنانچه واردکنندگان، مرغ را با قیمت ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال از تولیدکنندگان خریداری کرده باشند، می‌توانند با نرخ پایین‌تر از قیمت مصوب وارد بازار کرده و ممانعتی وجود ندارد.
او افزود: با اجرای طرح ساماندهی مرغ و تخم‌مرغ در استان خراسان شمالی از سوی جهاد کشاورزی، قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان افزایشی نداشته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این در حالی است که از ‪۱۲‬ سال گذشته تاکنون همه‌ساله در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت مرغ افزایش چشمگیری داشته است.

 
کلمات کلیدی ممنوع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com