جنوب کرمان قابلیت‌های خوبی در تأمین گوشت دارد

جنوب کرمان قابلیت‌های خوبی در تأمین گوشت دارد
نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، رودبار، فاریاب، منوجان و قلعه‌گنج در مجلس گفت: با توجه به خاستگاه و قابلیت‌های خوب جنوب کرمان در دامداری، سرمایه‌گذاری در این زمینه نقش مهمی در تأمین گوشت مورد نیاز کشور دارد.
به گزارش روابط عمومی،حجت‌الاسلام محمدرضا امیری در کهنوج اظهار داشت: حوزه دامپزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا ارتباط مستقیم با سلامت انسان، بهداشت دام، خوراک و ... دارد.
وی با اشاره به اینکه داروخانه دامپزشکی در شهر کهنوج تقاضای مردم را در زمینه بیماری‌های دام پاسخگو است، افزود: در منطقه جنوب کرمان و پنج شهرستان جنوبی بیش از 2.5 میلیون رأس دام سبک و سنگین وجود دارد که حدود 65 درصد آن متعلق به این مناطق است.
امیری تصریح کرد: بیش از 1.5 میلیون رأس دام متعلق به شهرستان کهنوج و چهار شهرستان جنوبی دیگر است، لذا ضرورت وجود یک کشتارگاه صنعتی در شهرستان کهنوج احساس می‌شود که مسئولان استان و شهرستان به ویژه شهرداری باید برای راه‌اندازی و تجهیز آن همت کنند.
وی ابراز داشت: یکی دیگر از ضروریات این شهرستان بحث آزمایشگاه و نیاز ضروری منطقه است و در زمینه سلامت دام‌ها آزمایش‌های جدی باید انجام شود تا مصرف کننده نسبت به سلامتی گوشت اطمینان کامل پیدا کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به خاستگاه خوبی که دام در این مناطق در گذشته داشته و الان هم دارد و قابلیت‌های خوبی هم موجود است اگر بتوانیم در حوزه دامداری و دامپروری سرمایه گذاری‌های خوبی انجام دهیم، می‌توان در بخش تولید و تأمین گوشت مورد نیاز کشور کارهای مهم و مؤثری را انجام و نیازی به واردات گوشت اعم از دام و طیور از خارج کشور نداشته باشیم.
وی افزود: البته باید کارهای مقدماتی برای تشویق حضور بخش خصوصی در این منطقه را فراهم کنیم که می‌تواند در این راستا بسیار مؤثر باشد و اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد و بخش خصوصی هم وارد عمل شود حتما به اهداف خود در زمینه دام و طیور می‌رسیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com