جمع‌آوری فروشندگان مرغ زنده ممکن نیست

جمع‌آوری فروشندگان مرغ زنده ممکن نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: جلوگیری از عرضه مرغ زنده بدون همکاری شهرداری‌ها ممکن نیست.
محمدرضا حزبئی در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه جمع‌آوری و تعطیلی مراکز فروش مرغ زنده در برنامه شورای سلامت استان قرار دارد، اظهار داشت: بر این اساس بازدید تمام مناطق شهرها در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
وی افزود: شهرداری با جمع‌آوری بازارهای کپری در سطح اهواز اقدام خوبی را آغاز کرده و جلوگیری از فروش مرغ زنده نیز بدون همکاری شهرداری‌ها میسر نیست.
حزبئی به طرح تابستانه شهرستان اهواز به منظور جمع‌آوری مراکز مرغ زنده اشاره کرد و افزود: در این طرح 12 واحد تعطیل شدند، همچنین در 6 هزار و 111 بازدید از واحدهای عرضه فرآورده دامی در اهواز، 8 هزار و 391 کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط و 45 پرونده در زمینه مرغ زنده، عرضه گوشت ناسالم، رستوران‌هایی که گوشت نامرغوب استفاده می‌کردند به مراجع قضایی و انتظامی ارجاع و 60 اخطاریه نیز صادر شد.
وی بازدیدهای شش ماهه اول سال از مراکز عرضه، تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی را 11 هزار و 110 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: 11 هزار و 184 مورد غیربهداشتی از قبیل نپوشیدن روپوش، استفاده از وسیله کار نامناسب، تمیز نبودن محل کار و غیره مشاهده و تذکر داده و 377 مورد به دادگستری و تعزیرات ارجاع و بیش از 32 تن فرآورده که قسمت زیادی از آنها از سردخانه‌ها به دست آمده بود، معدوم شد.
حزبئی در مورد بازدید از مراکز جمع‌آوری شیر خام با بیان اینکه بازدیدهای دوره‌ای از این مراکز انجام می‌شود و پس از انتقال به کارخانه ماموران بهداشت سلامت شیر را تحت نظر می‌گیرند، تاکید کرد: به دلیل گستردگی محل‌های فروش شیر در استان، توصیه می‌شود همیشه از شیر پاستوریزه و استرلیزه استفاده شود.
مدیرکل دامپزشکی استان همچنین واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی بر اساس برنامه چهارم و پنجم توسعه را یادآور شد و گفت: در این راستا همه بخش درمان، بخش دارو و تهیه و توزیع دارو به بخش خصوصی واگذار شده است، همچینین انجام عملیات واکسیناسیون و پیشگیری با مشارکت بخش خصوصی به میزان 60 درصد انجام می‌گیرد.
وی میزان اشتغالزایی در بخش دارو و درمان را 346 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیرمستقیم اعلام کرد و افزود: چهار آزمایشگاه دامپزشکی، پنج شرکت پخش استانی دارو و مواد بیولوژیک، 21 مرکز فروش واکسن‌های بهادار، 55 مرکز مایه کوبی با نظارت دامپزشکی، 60 درمانگاه و 42 داروخانه در استان فعالند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com