جلوگیری از صادرات مرغ و گوشت مرغ از آذربایجان غربی

جلوگیری از صادرات مرغ و گوشت مرغ از آذربایجان غربی

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان غربی گفت: به منظور تنطیم بازار گوشت مرغ در ایام نوروز در سطح استان از چند روز آینده از صادرات گوشت مرغ و مرغ به سایر استان‌های کشور جلوگیری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ ابراهیم حق‌جو در نخستین جلسه ستاد کنترل و تنظیم بازار که در سالن شماره دو استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به کاهش میزان جوجه‌ریزی و پیش‌بینی‌‌ به وجود آمدن مشکل در بازار مرغ استان، کشتارگاه‌ها بیشتر از پیش مورد کنترل قرار می‌گیرند و تا زمان حصول اطمینان از عدم وجود مشکل در بازار، با خروج مرغ زنده و گوشت مرغ ممانعت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ممنوعیت خروج گوشت مرغ و مرغ از چند روز گذشته به کشتارگاه‌های استان ابلاغ شده بود، تصریح کرد: با وجود کنترل‌های انجام گرفته در این زمینه، گوشت مرغ از شهرستان‌های خوی، میاندوآب و شوط به مقصد دیگر استان‌های کشور به صورت غیرمجاز خارج شده است.
این مقام مسئول افزود: برای تشدید کنترل و ممانعت از خروج گوشت مرغ از سطح استان، ‌باید نظارت بیشتر از پیش اعمال شود و در صورت نیاز نیروی انتظامی استان نیز وارد عمل می‌شود.
حق‌جو با اشاره به اینکه در صورت تناسب میزان عرضه و تقاضا، بازار وضعیت عادی خود را حفظ می‌کند، اضافه کرد: در صورت اطمینان از عدم وجود مشکل در بازار گوشت مرغ استان، این کالا به سایر استان‌ها صادر می‌شود.
وی با تاکید بر رعایت حال تولیدکندگان و مصرف‌کنندگان استان گفت: با نظارت و کنترل دقیق بازار می‌توان از تولیدکننده و مصرف کننده به صورت همزمان حمایت کرد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید اهداف ستاد تنظیم بازار به صورت کیفی تحقق یابد تا موجب رضایت مردم شود.
حق‌جو با اشاره به افزایش 95 درصدی نظارت بر واحدهای عرضه اقلام پرمصرف در ایام نوروز در 10 روز نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته اعلام کرد: باید نتیجه افزایش این میزان بازرسی بازخورد مثبتی در بازار داشته باشد.
وی با بیان اینکه همکاری لازم برای تحقق اهداف ستاد تنظیم بازار استان در بین مسئولان استان وجود دارد، گفت: مدیرت انجام گرفته توسط اعضای ستاد تنظیم بازار استان مطلوب بود و هریک از اعضای این ستاد برای پیشبرد اهداف نظام بر اساس سیاست دولت پیش رفته‌اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com