جلوگیری از خروج مرغ زنده در محورهای مازندران

جلوگیری از خروج مرغ زنده در محورهای مازندران

 مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: از خروج مرغ زنده از محورهای خروجی مازندران جلوگیری می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی مازندران، به منظور جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های شایع طیور جلسه‌ای با حضور کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی مازندران، بسیج سازندگی استان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور و نماینده اتحادیه مرغداران استان مازندران تشکیل شد. 
مدیر‌کل دامپزشکی استان مازندران در این جلسه گفت: با فعال‌سازی و استقرار پست‌های قرنطینه دامی در محورهای خروجی استان مازندران با حضور نیروی فعال بسیج برای جلوگیری از خروج مرغ زنده از استان گام‌های مؤثری برداشته شده است. 
مجدی مختاری تصریح کرد: این اقدامات برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های شایع طیور در استان صورت گرفته است. 
‌مختاری بیان داشت: استان مازندران با داشتن 2 هزار و 400 واحد مرغداری و حدود 5 تا 7 میلیون قطعه پرنده بومی و وجود تالاب بین‌المللی میانکاله با ظرفیت حدود 1.5 میلیون قطعه پرنده مهاجر از معدود استان‌هایی است که باید با اعمال سیستم‌های قرنطینه‌ای و مدیریتی و با تحت کنترل قراردادن محورهای اصلی استان این سرمایه مهم را حفظ کند. 
مدیرکل دامپزشکی مازندران همچنین درباره معدوم‌سازی یک محموله وارداتی کنجاله دامی اظهار داشت: این محموله به مقدار بیش از دو تن به دلیل وضعیت ارگانولپتیکی نامناسب توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی مازندران معدوم شد. 
وی افزود: در پی بازرسی و نمونه‌برداری کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی این اداره‌کل دامپزشکی مازندران از یک محموله کنجاله کانولای وارداتی از یکی از بنادر تجاری استان، دو تن کنجاله کانولای وارداتی که از کشور روسیه وارد این بندر شده بود. 
مختاری در پایان گفت: به دلیل عدم نگهداری مناسب و وضعیت ارگانولپتیکی نامناسب پس از بررسی به عمل آمده و نتایج آزمایشگاهی محموله فوق غیرقابل مصرف دامی تشخیص و توسط کارشناسان این اداره‌کل با سپری شدن مراحل قضایی معدوم شد.

 

 
کلمات کلیدی حمل و نقل
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com