جلوگیری از خروج مرغ از گیلان بازار تهران را بحرانی می کند

جلوگیری از خروج مرغ از گیلان بازار تهران را بحرانی می کند


I.T.P: حبیب اسدالله نژاد با تائید این موضوع که مرغ تولیدی گیلان حدود 35 درصد بیش از نیاز استان است، افزود: بخش اعظم مرغ تهران از استانهای شمالی به ویژه گیلان تامین می شود و اینکه گفته می شود در صورت پایین نیامدن قیمت مرغ در گیلان از خروج مرغ از استان جلوگیری به عمل خواهد آمد ضمن آنکه اصلا منطقی نیست، بازار مرغ تهران را دچار بحران خواهد کرد و ممکن است تامین مرغ در تهران برای مردم بسیار سخت شود.
وی ادامه داد: قیمت فعلی مرغ واقعی است و اصلا گران نیست و اگر سیاستها در جهت حمایت از مصرف کننده است باید توقعات جامعه را به شکلی غیر از تلاش برای کاهش قیمت مرغ جبران کرد چرا که در این صورت تولید کننده آسیب می بیند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گیلان افزود: ما هم دغدغه تامین مایحتاج مردم را داریم و اعتقاد داریم که باید فشار بر روی اقشار کم درآمد را کاهش داد اما هر چیزی اصول و قواعد خاص خودش را دارد.
وی تصریح کرد: در کوتاه مدت علاج مشکل فقط یارانه می تواند باشد و اتحادیه مرغداران گیلان هم برای کمک به موضوع به بازرگانی استان اعلام کرد مرغ مورد نیاز نمایشگاههای استان و پرسنل دستگاههای دولتی را دو هزار ریال زیر قیمت بازار و در حد توان تامین خواهد کرد.
مرغداران در دو سال گذشته به شدت متضرر شده اند
اسدالله نژاد همچنین قیمت مرغ را بعد از اجرای سیاست آزاد سازی از شمول تعزیرات خارج دانست و یاد آورشد: قیمت مرغ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و به جهت عدم تناسب بین عرضه و تقاضا مرغداران در دو سال گذشته به شدت متضرر شده اند و این موضوع که در برخی مقاطع توقع داشته باشند تشکلها برای مرغ زنده نرخ تعیین کنند و یا به نرخ اعلامی از سوی بخش دولتی تمکین کنند، پذیرفته نیست.
وی یادآور شد: در عین حال سازمان بازرگانی استان گیلان روز چهارشنبه صورتجلسه ای تنظیم کرده است که بر اساس آن تولیدکنندگان حق ندارند مرغ را بیش از 2950 تومان به فروش برسانند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com