جشن خودکفایی داروهای دامی در کشور برگزار شد

جشن خودکفایی داروهای دامی در کشور برگزار شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه امروز جشن خودکفایی در زمینه تولید داروهای دامپزشکی و نوآوریهای این صنعت در کشور است، ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک جشن خوکفایی واکسن در کشور برگزار شود.
به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی نوروزی امروز شنبه در جشنواره نوآوری و شکوفایی صنعت داروهای دامی در تهران گفت: در سالهای گذشته بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز صنعت دام و طیور کشور وارداتی بود ولی امروز با همکاری بخش خصوصی، صنعت قدرتمندی در زمینه تولید دارو و واکسن در کشور ایجاد شده که قادر به تامین کلیه نیازها و حتی صادرات به کشورهای منطقه و فرامنطقه است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: تعداد 150 شرکت تولید کننده در زمینه داروهای دامی، مکملها، واکسن، ضد عفونی کننده و مواد اولیه دارویی و سموم با گردش مالی سالیانه حدود 3 هزار میلیارد ریال و 61 شرکت پخش سراسری و استانی با 1500 داروخانه در کشور جمعیت 150 میلیون واحد دامی را مورد حمایت قرار می دهند.
وی اظهار داشت: کاهش چمشگیر بسیاری از بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام حاصل سیاستگذاریها و ارتقای تولیدات از نظر سطح کیفی و کمی دارو و واکسن بوده است، ضمن اینکه توسعه بخش خصوصی در زمینه درمانی و پیشگیری که بیش از 6 هزار و 200 مرکز درمانی را شامل می شود باعث شده است خدمات درمانی و بهداشتی دامی تا اقصی نقاط کشور گسترش یابد.
نوروزی با بیان اینکه بیش از یکهزار و 600 مرکز درمانی در دولت نهم ایجاد شده است، افزود: اگر امروز آنفلوآنزای خوکی و یا به تعبیری آنفلوآنزای فوق حاد آمریکایی یا مکزیکی در کمتر از چند روز بسیاری از کشورها درگیر کرده، این امر لزوم توجه بیش از بیش به سرویسهای بهداشتی کشورها را گوشزد می نماید.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، عوامل میکروبی که تا دیروز برای جمعیت انسانی و یا دامی بیماری زا نبود امروز بیماری زا محسوب می شود؛ لذا باید سرویسهای بهداشتی کشورها در یک تعامل و همکاری بین بخشی برای این خطرات چاره اندیشی کنند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در عرصه قانونگذاری باید توجه ویژه به مقوله های بهداشتی صورت گیرد تا سرویسهای بهداشتی بتوانند با اقتدار به وظایف خود عمل کنند.
وی در پایان اعلام کرد: امروز گرچه در زمینه دارو خودکفا شده ایم اما در زمینه تولید واکسن هنوز حدود 30 درصد وابستگی وجود دارد و امیدواریم در آینده ای نزدیک جشن خوکفایی واکسن را در کشور برگزار کنیم.

 
کلمات کلیدی جشن خودکفایی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com