جزئیات معدوم‌سازی 20 هزار تن تخم مرغ و نام فرد مورد نظر را افشا کنید

جزئیات معدوم‌سازی 20 هزار تن تخم مرغ و نام فرد مورد نظر را افشا کنید

خبرگزاری فارس: در پی اظهارات مشاور رئیس جمهور مبنی بر معدوم سازی حدود 20 میلیارد تومان تخم مرغ توسط یک فرد، مدیر عامل اتحادیه مرغداران با بیان اینکه این رقم معادل حداقل 20 هزار تن تخم مرغ است، خواستار افشای نام فرد و جزئیات بیشتری در این خصوص شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی ذبیحی مشاور رئیس جمهور هفته گذشته با حضور در جلسه انصار حزب‌الله طی اظهاراتی پیرامون عوامل تورم، گرانی و نابسامانی اقتصادی گفته بود: "در هر بخشی که وارد می‌شویم، می‌بینیم سرمایه‌های مملکت در دست یک عده خاص بلوکه شده است. همین افراد هستند که هر جور دلشان می‌خواهد با مردم رفتار می‌کنند و بازار و اقتصاد را به هم می‌ریزند، قیمت مسکن را بالا می‌برند و قیمت پورد رختشویی و شیر را به هم می‌ریزند. کسی که طی 20 سال صدها میلیارد خورده و برده است، آیا برایش کاری دارد که 10، 20 میلیارد خرج کند و هرچه تخم مرغ در کشور وجود دارد بخرد، نابود کند و کمبود تخم مرغ ایجاد کند؟ این کارها را انجام می‌دهند و پول در راه کسب قدرت، بالا بردن عده‌ای و زمین زدن یک عده دیگر است."
همین امر سبب شد، نبی‌پور مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن طی تماسی با خبرگزاری فارس، ضمن ابراز تعجب از این اظهارات، خواستار اعلام نام فرد یا افرادی دست به این اقدام زده‌اند، شود.
نبی‌پور با اشاره به تولید روزانه 2 هزار تن تخم مرغ در کشور، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن قیمت حداقل یک هزار تومان برای هر کیلو تخم مرغ، ارزش تخم مرغ تولیدی در هر روز 2 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
وی ادامه داد: بنابراین با یک محاسبه ساده می‌توان دریافت که 20 میلیارد تومان ارزش حداکثر 10 روز تولیدات تخم مرغ در کشور است و نمی‌توان کاهش تخم مرغ برای تنها 10 روز را کمبود تخم مرغ در کشور تلقی کرد.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن افزود: گذشته از این، سؤال دیگری که مطرح است این است که 20 هزار تن تخم مرغ را چگونه می‌توان معدوم کرد؟
وی با بیان اینکه هر تخم مرغ تقریبا 60 گرم وزن دارد، گفت: تعداد تخم مرغی که در 10 روز در کشور تولید می‌شود بیش از 330 میلیون عدد است که حجم بسیار زیادی را تشکیل می‌دهد و جابجایی و معدوم سازی آن احتیاج به ناوگانی بسیار بزرگ و مجهز دارد و غیرممکن به نظر می‌رسد.
نبی پور از مشاور رئیس جمهور خواست ضمن افشای نام فردی که دست به چنین اقدامی زده است، نحوه معدوم کردن تخم مرغها را توسط این فرد توضیح دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com