جذب 3 میلیارد ریال اعتبار تکمیل مجتمع دامداری شهر خواف

جذب 3 میلیارد ریال اعتبار تکمیل مجتمع دامداری شهر خواف
فرماندار خواف از تامین اعتبار تکمیل مجتمع دامداری خواف به مبلغ 3 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، عبدالعلی جغتایی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خواف از این مجتمع به عنوان مزیتی برای شهرستان یاد و اضافه کرد: انجام امور زیربنایی برای احداث آن از قبیل ایجاد شبکه برق و آب داخلی بایستی از اولویت های نهادهای مسئول باشد.
وی خواستار توجه مضاعف به مقوله ساماندهی کشتار دام شد و افزود: مسئولان شبکه بهداشت و دامپزشکی بایستی با جدیت مسائل این حوزه را پیگیری و از کشتارهای غیر مجاز جلوگیری کنند.
فرماندار خواف در مورد سایر وظایف اعضای این شورا گفت: برنامه ریزی برای جمع آوری سگ های ولگرد، جلوگیری از ورود دام قاچاق و شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله این موارد است.
وی نقش شهرداری ها و دهیاری ها را در ترویج فرهنگ صحیح جمع آوری، تفکیک و دفع زباله بی بدیل دانست و اظهار داشت: نظارت بر نانوایی ها، کلنگ زنی شبکه آبرسانی و اهتمام به آموزش تفکیک زباله در تمامی مدارس شهرستان ارتقای چشمگیر وضعیت بهداشت و سلامت شهرستان خواف را به همراه خواهد داشت.
جغتایی از پیگیری اخذ مجوز راه اندازی دانشکده بهداشت خواف خبر داد و اظهار داشت: در آینده ای نزدیک عملیات ساخت درمانگاهی نیز در محل معدن سنگ آهن خواف با مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مسئولان سنگ معدن آغاز خواهد شد.
فرماندار خواف از اخذ مجوز احداث پایگاه انتقال خون و نیز افتتاح اولین جایگاه تفکیک زباله در دهه فجر در شهرستان خبر داد.
پس از این جلسه بیمارستان صحرایی ثامن الائمه(ع) در بخش جلگه زوزن با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد.
گفتنی است این بیمارستان مجهز به بخش هایی همچون اورژانس، اتاق عمل، آزمایشگاه، سونوگرافی و دارای تخصص هایی مانند اطفال، زنان، دندانپزشکی و ارتوپدی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com