جدیدترین داروهاى مقابله با آنفلوآنزاى مرغى در کشور موجود است

جدیدترین داروهاى مقابله با آنفلوآنزاى مرغى در کشور موجود است

رییس اداره بیمارى هاى قابل انتقال بین دام و انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى از وجود تخصص، دانش و امکانات درمانى لازم براى مقابله با آنفلوآنزاى انسانى و آنفلوآنزاى حاد پرندگان در کشور خبر داد.
محمد رضا شیرزادى درگفت وگو با ایسنا اظهار داشت: بیمارى آنفلوآنزاى انسانى هر۱۵ تا ۲۰ سال در دنیا طغیان کرده و اپیدمى مى شود، زیرا ویروس این بیمارى با جهش ژنتیکى، ویروس جدیدى را تولید مى کند که موجب بروز انواع شدیدتر آنفلوآنزا مى شود. وى سالمندان، کودکان و بیماران مبتلا به ناراحتى هاى قلبى عروقى، کلیوى، دیابت وسرطان را از افراد در معرض ابتلا به انواع شدید آنفلوانزا دانست و تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزاى در این افراد ضرورى است؛ چرا که سیستم ایمنى بدن این افراد ضعیف بوده و در صورت ابتلا به این بیمارى با خطر بروز مرگ مواجه مى شوند.
شهرزادى در ادامه به آنفلوآنزاى فوق حاد پرندگان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۷۰ مورد ابتلا به این بیمارى در دنیا گزارش و ۵۰ درصد موارد نیز به مرگ منجر شده است. وى ساکنین کشورهاى آذربایجان، ترکیه و عراق را از کشورهاى همسایه در معرض خطر ابتلا به این بیمارى دانست و تصریح کرد: در این راستاهمه موازین و استانداردهاى واردات طیور در کشور رعایت شده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى داروهاى لازم جهت معدوم کردن طیور بیمار و یا مقابله با موارد احتمالى را نیز در اختیار دانشگاه هاى علوم پزشکى سراسر کشور قرار داده است.

 
کلمات کلیدی دارو واکسن
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com