جبران خسارت مرغداری های بیمه شده در استان مرکزی

جبران خسارت مرغداری های بیمه شده در استان مرکزی
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: امکان بیمه محصولات برای واحدهای مرغداری توسط سازمان‌های بیمه‌گر وجود داشته و برآورد خسارت ناشی از مرگ‌ومیر تولیدات واحدهای مربوطه براساس تعداد تلفات انجام می شود.
سیدسعید حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تلفات ناشی از مرگ و میر جوجه ها باید اصولی و با ایجاد راهکارهائی انجام شود اظهار کرد: در سطح استان مرکزی تعداد زیادی واحد مرغداری در زمینه پرورش مرغ و تخم مرغ فعالیت دارند و تعدادی از این مراکز نیز اقدام به تولید جوجه کرده که در این راستا امکان بروز مرگ و میر و تلفات جوجه ها بسیار زیاد بوده که دفن بهداشتی این لاشه ها مهم و ضروری است.  
وی تصریح کرد: تعداد از واحدهای مرغداری که در استان مرکزی مشغول به پرورش جوجه یک ‌روزه هستند با تلفات ناشی از مرگ‌ و میر جوجه‌ها به دلائل مختلف روبه رو هستند که دفن غیر بهداشتی آنها آلودگی محیط زیست را به همراه دارد.
حسینی افزود: برخی از این واحدها هنگام بروز تلفات در واحد تولیدی نسبت به از بین بردن اصولی تلفات اقدام نکرده و اقدام به رها کردن لاشه‌های آلوده به ویروس جوجه‌ یا مرغ‌های تلف شده در محیط زیست اطراف کرده و با این کار سبب آلوده شدن محیط به ویروس و انتقال آن به دیگر واحدهای مرغداری می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: تلفات در کار تولید مرغ و جوجه مسئله ای طبیعی بوده که تا حد امکان با رعایت اصول بهداشتی باید از بروز یا افزایش عواملی که منجر به تلفات در واحدهای تولیدی می‌شود جلوگیری کرد.
حسینی با اشاره به داشتن مجوز رسمی توسط مرغداری ها و مراکز دامداری گفت: فعالیت واحدهای مرغد‌اری ها با دریافت مجوز و کسب پروانه فعالیت از اداره دامپزشکی میسر بوده و ایجاد چاه تلفات از اقدامات مهمی است که باید توسط این واحدها جهت دفن تلفات انجام شود.
وی افزود: زمانی که گزارشی در مورد نبود استفاده  از روش‌های مطرح شده و بهداشتی برای دفن تلفات دریافت شود تخلف محسوب  شده و با متخلفین برابر با قانون و بدون هیچ چشم‌پوشی برخورد می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: امکان بیمه محصولات برای واحدهای مرغداری توسط سازمان‌های بیمه‌گر وجود داشته و برآورد خسارت ناشی از مرگ‌ومیر تولیدات واحدهای مربوطه براساس تعداد تلفات انجام می شود و پس از برآورد تعداد تلفات بلافاصله تمامی تلفات با روش‌های تعیین شده باید از بین بروند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com