جایگاههای دام گرگان علیه بیماریها سمپاشی شد

جایگاههای دام گرگان علیه بیماریها سمپاشی شد
مسئول مبارزه و بررسی بیماریهای دامی شبکه دامپزشکی شهرستان گرگان از اجرای طرح سمپاشی جایگاه و محل نگهداری دامها درقالب مبارزه با انگلهای خارجی و تب کریمه کنگو خبر داد.
حمیدرضا حنفی بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از یکی از روستاههای شهرستان گرگان افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی مبارزه با بیماری های دامی و بیماریهای مشترک میان انسان و دام است، با اجرای عملیات سمپاشی اماکن دامی که بصورت رایگان انجام می گیرد، بسیاری از انگلهای خارجی عامل انتقال بیماری ها از بین می روند و شبکه دامپزشکی شهرستان گرگان در این زمینه اقدامات لازم را انجام می دهد.
مسئول مبارزه و بررسی بیماریهای دامی شبکه دامپزشکی شهرستان گرگان ادامه داد و افزود: به همین منظور با هماهنگی فرمانداری و بخشداران شهرستان و با کمک شوراهها و دهیاران روستاهها با اولویت مناطق پر خطر، عملیات سمپاشی جایگاه و محل نگهداری دام توسط اکیپهای عملیاتی تحت نظارت دامپزشکی در بخش مرکزی و بهاران شهرستان گرگان در قالب مبارزه با انگلهای خارجی و نیز بیماری تب کریمه کنگو انجام می شود.
دکتر حنفی  بیان داشت: انگلهای خارجی شامل کنه ها، جرب ها، شپشها و کک ها هستند که این گونه انگل ها با خونخواری باعث ضعف و لاغری و کاهش راندمان تولید دام و نیز انتقال بیماری می شوند و همچنین این انگلها با آسیب رساندن به پوست دام و ریزش مو و پشم دام و از بین بردن انعطاف پذیری پوست، ارزش این فرآورده دامی را نیز کم می کنند.
حنفی در پایان از دامداران خواست تا نکات ایمنی و توصیه های دامپزشکی را در هنگام به کارگیری سموم رعایت کرده و با اکیپ های عملیاتی همکاری لازم را به عمل آورند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com