جایگاه واقعی دامپزشکان در جامعه تبیین نشده است

جایگاه واقعی دامپزشکان در جامعه تبیین نشده است
رئیس دامپزشکی شهرستان فردوس گفت: در ایران اسلامی هنوز جایگاه اصلی و واقعی دامپزشکان به درستی تبیین نشده است.
جواد اسماعیلی در فردوس، اظهار کرد: در جوامع پیشرفته پزشک دامپزشک هم‌‌ردیف با یک پزشک عمومی جامعه موثر و قابل احترام است.
وی افزود: عده زیادی از مردم پس از گذشت سال‌ها از تربیت دامپزشکان در دانشگاه‌ها و اشتغال آنان در بخش‌های مختلف هنوز با زمینه‌ها، وظایف و نوع عملکرد دامپزشکان آشنایی ندارند.
رئیس دامپزشکی فردوس تصریح کرد: در جوامع شهری و روستایی پزشک دامپزشک نقش موثری در تامین سلامت عمومی جامعه ایفا می‌کند.
اسماعیلی یادآور شد: اگر چه عده‌ای تصور می‌کنند که دامپزشک تنها با دام سروکار دارد ولی واقعیت این است که در چرخه بیماری‌ها و جلوگیری از روند ایجاد یک بیماری به ویژه بیماری‌های قابل انتقال بین دام و انسان و نیز در کنترل و بازرسی صنایع غذایی به ویژه با منشاء دامی، پزشک دامپزشک نقش نخست را بازی می‌کند.
وی دام‌های بزرگ، دام‌های کوچک، پرندگان زینتی، آبزیان، طیور و پرندگان صنعتی، آزمایشگاه و داروخانه را زمینه‌های کاری دامپزشکان در  بخش‌های مختلف برشمرد و گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان پس از گذراندن دوره دکترای عمومی در سطوح فوق دکترا به ادامه تحصیل مشغول هستند.
دامپزشک صف مقدم مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام است
رئیس دامپزشکی فردوس گفت: دامپزشکان همواره خود را در صف مقدم مقابله با بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان می‌بینند و روزانه با انواع خطرات و مهلک‌ترین عوامل بیماری‌زا دست و پنجه نرم می‌کنند تا افراد جامعه با اطمینان از سلامت غذایی که می‌خورند، لذت ببرند.
اسماعیلی افزود: بدون شک هر ایرانی بر سر سفره غذای خود در سه وعده روزانه و در طول روز حاصل نظارت‌های مستمر دامپزشکان بر تولید و عرضه مواد غذایی با منشاء دامی را مصرف می‌کند و همین افتخار برای جامعه بزرگ دامپزشکی کشور در خدمت به مردم کافی است.
وی اظهار امیدواری کرد تا با آگاهی بیش از پیش مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور از نقش مهم و تأثیرگذار دامپزشک که حتی اقتصاد و امنیت کشور نیز به آن وابسته است روز به روز شاهد بهبود شاخص‌های سلامت در کشور باشیم.

 
نظرات شما
  •  

    بدبخت گفت : ۹۱/۰۹/۰۸

    تا وقتی قیمت عترفه ها نره بالا تاوقتی تولید دولتی نشه تا وقتی آزاد 300نفرو همینجوری ورداره تا وقتی هرچی توهینه به ماها میشه....همینه که همینه.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com