جایگاه مرغ تخمگذار ازمیغان طبس افتتاح شد

جایگاه مرغ تخمگذار ازمیغان طبس افتتاح شد

اولین جایگاه مرغ تخمگذار شهرستان طبس که با مشارکت دولت ژاپن احداث شده است با حضور مقامات وزارت جهاد کشاورزی و سفارت ژاپن به بهره‌برداری رسید.به گزارش خبرنگار مهر در طبس، این پروژه در روستای ازمیغان طبس و در زمینی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع احداث شده که 439 مترمربع زیربنا دارد و با سیستم پرورش در قفس و به صورت صنعتی طراحی شده است.
برای اجرای پروژه مرغ تخمگذار روستای ازمیغان طبس 153 میلیون تومان به وسیله دولت ژاپن، اداره کل تعاون استان یزد، صندوق مهر امام رضا (ع) و سرمایه‌گذاری شرکت تعاونی زنان روستایی پرورش مرغ تخم طلایی ازمیغان هزینه شده است.
با اجرای این پروژه که هشت هزار و 400 قطعه ظرفیت دارد و روزانه 450 کیلوگرم تخم مرغ تولید می‌کند، برای 14 نفر از زنان روستای ازمیغان شغل ایجاد شد.
جایگاه مرغ تخمگذار ازمیغان طبس نیاز تخم مرغ بازار این شهر را تامین خواهد کرد
از ابتدای راه‌اندازی آزمایشی این جایگاه تاکنون بیش از 27 تن تخم مرغ تولید و به بازار شهر طبس تزریق شده است که این جایگاه در آینده و با افزایش تولید، نیاز تخم مرغ بازار طبس را به طور کامل تامین خواهد کرد.
این پروژه با نظارت دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت دولت ژاپن از محل اعتبارات طرح GGP و با مدیریت شرکت تعاونی زنان روستایی پرورش مرغ تخم طلایی ازمیغان احداث شده است.
مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح این پروژه گفت: در روابط بین ‌الملل، همکاریهای علمی و فنی در قالب اجرای پروژه ‌ها امری مرسوم و متداول است که ایران نیز در این زمینه با بسیاری از کشورهای دنیا همکاری دارد که از جمله برنامه‌هایی که به‌منظور افزایش همکاری بین ایران و دولت ژاپن طراحی شده، برنامه GGP است.
جایگاه مرغ تخمگذار طبس هفتاد و نهمین پروژه کشور با همکاری ژاپن
دبیر دوم سفارت ژاپن در ایران نیز در این مراسم ضمن قدردانی از فعالیت خوب سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس برای تکمیل موفقیت‌ آمیز پروژه مرغ تخمگذار روستای ازمیغان طبس بیان داشت: سفارت ژاپن به منظور تامین نیازهای اولیه انسانی، از سال 1378 کمکهایی را به صورت بلاعوض به سازمان‌های دولتی و غیر دولتی ایران انجام داده است، که تا کنون سفارت ژاپن تعداد 78 پروژه با این سازمان‌ها در سراسر کشور اجرا کرده که پروژه طبس به عنوان هفتاد و نهمین پروژه موفق ثبت شده است.
شی‌کی کیوموری افزود: هدف پروژه مرغ تخمگذار روستای ازمیغان، بهبود کیفیت زندگی زنان روستایی و ایجاد مشاغل جدید در زمینه پرورش ماکیان و در نهایت افزایش میزان درآمد روستائیان است.
معاون ترویج آموزش و تجهیز نیروی انسانی سازمان تات نیز در این مراسم عنوان کرد: امروز فقط سازمان‌هایی که در سامانه مدیریت خود، مدیریت دانش داشته باشند پایدار خواهند بود که مدیریت دانش به این معنی است که باید هر روز یاد بگیرند، به کار ببندند و یاد بدهند.
دکتر سیدجواد قریشی ابهری افزود: سازمان‌ها نیز مانند انسانها باسواد و بی‌سواد دارد که سازمان‌های باسواد، سازمان‌هایی نیستند که یاد بگیرند، بلکه سازمان‌هایی هستند که بتوانند یاد بدهند.
بنگاه‌های اقتصادی که به دنبال توسعه نباشند به رکود طبیعی مبتلا خواهند شد
قریشی اضافه کرد: امروز اعضا و دست‌اندرکاران جایگاه مرغ تخمگذار روستای ازمیغان طبس، رقابت نامشخصی را با تمام تولیدکنندگان تخم مرغ آغاز کرده‌ اند که اگر به دنبال دانش نو، کاهش هزینه تولید، افزایش درآمد و توسعه نباشند به رکود طبیعی مبتلا خواهند شد.
در این مراسم، با اهدای لوح تقدیر از افرادی که در اجرای پروژه مرغ تخمگذار روستای ازمیغان طبس همکاری داشته‌اند تجلیل شد و در پایان بخش‌های مختلف این جایگاه مورد بازدید مسئولان قرار گرفت.

 
کلمات کلیدی افتتاح ژاپن طبس
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com