جایگاه دوم آذربایجان شرقی در تولید تخم‌مرغ در کشور

جایگاه دوم آذربایجان شرقی در تولید تخم‌مرغ در کشور
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در پله دوم تولید تخم مرغ کشور قرار گرفته است.
منطقه آذربایجانشرقی، جاوید بهروزین در آستانه ۹ اکتبر، روز جهانی تخم‌ مرغ، در نخستین جلسه ستاد استانی ترویج مصرف تخم مرغ با بیان اینکه عدم مصرف کافی تخم مرغ در کشور و تفاوت با سرانه مصرف جهانی، دلیل مازاد بر مصرف آن شده است، افزود: با توجه به عادت غذایی مردم ایران و استان معمولاً در فصل گرما مصرف تخم مرغ به شدت کاهش می‌یابد و زمستان و فصل سرما، زمان پیک مصرف تخم مرغ می‌باشد.
بهروزین با تاکید بر سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه صنایع فرآوری تخم مرغ گفت: با این تکنولوژی‌ها در ایامی که مازاد تولید داریم می‌توانیم با تبدیل تخم مرغ به فرآورده‌های جانبی روند مصرف و تولید را یکنواخت کنیم.
وی ادامه داد: با توسعه صنایع تبدیلی تخم مرغ بازار یکنواختی در استان ایجاد شده و به طور حتم سرانه مصرف را دستخوش تغییر می کند.
وی اضافه کرد: در وضعیت فعلی برای توسعه صادرات تخم مرغ و نیز افزایش سرانه مصرف نیاز به ایجاد واحدهای جدید نبوده و فقط با اصلاح ساختار واحدهای پرورش مرغ تخمگذار می‌توان میزان تولید تخم مرغ را افزایش داد.
مدیر امور طیور سازمان با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در ایران نصف ژاپن می‌باشد، افزود: سرانه مصرف در ژاپن حدود 320 عدد در سال، در آمریکا 250 عدد و در چین و مکزیک حدود 350 عدد در سال است.
وی از تشکیل ستاد استانی ترویج مصرف تخم مرغ متشکل از سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دامپزشکی و تشکل‌های بخش خصوصی همچون اتحادیه مرغداران تخمگذار خبر داده و افزود: این ستاد در روز جهانی تخم مرغ حضور فعال داشته و ساندویچ تخم مرغ را به عنوان یک صبحانه سالم در بین کودکان توزیع خواهد کرد.
بهروزین با بیان اینکه بر اساس مذاکرات صورت پذیرفته قرار است در طول هفته آینده برنامه‌های متنوعی از شبکه سهند تبریز برای رفع تصورات غلط در زمینه مصرف تخم مرغ برگزار شود افزود: تخم مرغ کاملترین، فراوانترین و ارزانترین غذای پروتئینی در کشور می‌باشد که امیدواریم با انجام آموزش‌ها و حمایت‌های لازم از این صنعت بتوانیم به مصرف حدود 365 عدد در سال که همان یک تخم مرغ در هر روز از سال است برسیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com