جایگاه استانداردهای دامپزشکی ایران در دنیا مناسب است

جایگاه استانداردهای دامپزشکی ایران در دنیا مناسب است

رئیس دامپزشکی کل کشور گفت:تلاش و توانمندی‌ بالای ایران در بخش دامپزشکی سبب شده تا استانداردهای دامپزشکی کشور به جایگاه مناسبی در دنیا دست یابد.
دکتر حسین حسنی،رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور با اشاره به توانمندی‌ خوب ایران در بخش دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس ارزیابی گروه‌های ناظر بین المللی دامپزشکی اقدامات ایران براساس پروتکل های بین‌المللی بوده که سبب شده تا استانداردهای دامپزشکی کشور در مقایسه با سایر کشورها پیشرفت خوبی داشته باشد و در جایگاه مناسبی در جهان قرار بگیرد.
وی با اشاره به محوریت ایران در اجرای برنامه‌های OIE در منطقه افزود:در اولین کارگاه آموزشی آنفلونزای پرندگان که از 30 اکتبر تا اول نوامبر در ایران برگزار شد،بحث‌های فنی و ریشه‌ای با توجه به امکانات از لحاظ کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج مثبتی در برداشت.
وی با اشاره به تلاش های چند سال اخیر در زمینه صادرات اسب تصریح کرد:با شناسایی حشرات و مراقبت‌های ویژه توسط محقان و تست شش هزار نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیص داخل و خارج از کشور به خصوص در طی یکسال اخیر سبب شد تا نتایج زحمات چند ساله به بار بنشیند.
حسنی ورود اسب‌های ایران به مسابقات قطر را از مهم‌ترین ثمرات این تلاش‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد:با اجرای سیستم مراقبت‌ در سطح کشور و عمل به تعهدات بین‌المللی روند ورود و خروج اسب‌ها به داخل و خارج کشور تسهیل شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور بیماری پوستی از دام را مهم‌ترین مانع صادرات چرم و پوست دانست و ادامه داد: در این زمینه تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا صنعت چرم رونق یابد و دامپزشکی در این زمینه وظیفه خود را به خوبی و به طور کامل انجام داده است

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com