جابه‌جایی دام و طیور از طریق خودروهای دارای پروانه بهداشتی

جابه‌جایی دام و طیور از طریق خودروهای دارای پروانه بهداشتی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: جابه‌جایی هرگونه دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی در این استان منحصراً از طریق خودروهای دارای پروانه بهداشتی ویژه حمل صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان دامپزشکی آذربایجان شرقی هدف از اجرای این طرح را کنترل بیماری‌های دام و طیور عنوان کرد و افزود: بر همین اساس تاکنون 71 پروانه برای خودروهای حمل طیور زنده، دو پروانه برای حمل جوجه یک روزه، 83 مورد برای حمل دام سبک و 14 مورد پروانه برای حمل دام سنگین برای خودروهای واجد شرایط صادر شده است.
وی همچنین به صدور 36 پروانه برای حمل انواع فرآورده‌های خام دامی در سطح استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح در کاهش آسیب‌های اقتصادی و پیشگیری از گسترش بیماری‌های واگیردار دام و طیور بسیار موثر بوده و با استقبال دامداران و مرغداران از این طرح انتظار می‌رود نتایج مثبتی از این طرح برای صنعت دام و طیور استان به دست آید.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی تصریح کرد: استان با دارا بودن بالغ بر 9 میلیون واحد دامی از قطب‌های دامداری کشور به شمار می‌رود هم‌اکنون در سطح استان آذربایجان شرقی 3 هزار و 520 واحد اپیدمیولوژیک دامی، پنج کارخانه جوجه‌کشی،40 مزرعه مرغ مادر، و هزار و 250 مرغداری فعالیت دارند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com