ثبت سیستم جامع اتوماسیون سالن‌های صنعتی

ثبت سیستم جامع اتوماسیون سالن‌های صنعتی

به سرپرستی تیم 10 نفره دستگاه کنترل مانیتورینگ ساخته و با عنوان « سیستم جامع اتوماسیون سالن‌های صنعتی » ثبت اختراع شد که کاربرد این دستگاه در واحدهای مرغداری صنعتی باعث کاهش 30 تا 40 درصد مصرف سوخت، کاهش تلفات و افزایش راندمان می‌شود.
آرمین صادقی ـ سرپرست تیم مخترعان دستگاه اتوماسیون صنعت مرغداری در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: تکنولوژی « سیستم جامع اتوماسیون سالن‌های صنعتی » که قالبیت کاربرد در سالن‌های مرغداری، گلخانه‌ها، سالن‌های پرورش گیاهان و سایر تولیدات کشاورزی را دارد، بومی‌سازی شده و به یک سوم قیمت مشابه خارجی آن و با کیفیت بهتر درکشور تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سالن‌های صنعتی مرغداری نیازمند کنترل دما و رطوبت است، افزود: این امر در حال حاضر با ترموستات‌های مکانیکی اندازه‌گیری می‌شود که خطای بالایی دارند، همچنین سیستم کنترل مناسبی برای آلاینده‌هایی که به‌منظور خارج کردن گازهای مضر محیط‌های مرغداری تولید می‌شود، وجود ندارد که این سیستم اختراع شده علاوه بر اینکه دما و رطوبت را به طور دقیق کنترل می‌کند، سیستم هوشمندی است باعث بالارفتن راندمان تولیدات مرغداری و کاهش تلفات نیز خواهد شد.
صادقی اظهار کرد: سالانه سه میلیارد تومان مصرف سوخت در بخش مرغداری است که با استفاده از این سیستم 30 تا 40 درصد مصرف سوخت را کاهش می‌یابد. همچنین باعث صرفه‌جویی درمصرف برق می‌شود.
سرپرست این تیم گفت: دولت با تشکیل ستاد تبصره 11 و 13، قانونی تصویب کرده که این پروژه در 15 هزار مرغداری از ابتدای شهریور ماه انجام شود.
وی یادآور شد: طی چند روز آینده از این دستگاه در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی خواهد شد.

 
کلمات کلیدی تاسیسات و تجهیزات
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com