ثبات قیمت نهاده‌ها، تثبیت قیمت مرغ

ثبات قیمت نهاده‌ها، تثبیت قیمت مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی گفت: ثابت ماندن قیمت نهاده‌ها، در تثبیت قیمت گوشت مرغ تاثیرگذار است.
ساسان سروری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: نوسانات قیمت گوشت مرغ تابعی از نوسانات قیمت نهاده‌ها است به طوری که افزایش قیمت جوجه یک روزه، ذرت و سویا در فاصله زمانی بین نیمه دوم سال 85 تا نیمه اول سال جاری، باعث شد که قیمت تمام شده یک کیلو گوشت مرغ در نوسان باشد.
وی از جوجه یک روزه، ذرت، سویا، پودر ماهی و حتی نرخ حمل و نقل به عنوان نهاده‌ها نام برد و تصریح کرد: اگر بتوانیم تا حد ممکن قیمت نهاده‌های مرغ را تثبیت کنیم، می‌توانیم قیمت گوشت مرغ را ثابت نگه داریم.
سروری اظهار کرد: قیمت برخی از نهاده‌های صنعت طیور تابعی از بازارهای جهانی است و قیمت ذرت و دانه‌های روغنی به دلیل استحصال الکل از غلات به خاطر افزایش قیمت نفت و خشکسالی در استرالیا افزایش چشمگیری داشت.
وی گفت: افزایش تعرفه‌ها در سال گذشته از چهار درصد به 40 درصد باعث افزایش قیمت این نهاده برای مرغداران شده بود ولی در حال حاضر با تعدیل این تعرفه، شرایط مرغداران بهتر شده است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی، نوسانات قیمت گوشت مرغ را کاهش می‌دهد، بیان کرد: با ذخیره‌سازی گوشت مرغ می‌توانیم در برخی از فصول سال که تولید مرغ بیشتر امکان‌پذیر نیست، پاسخگوی تقاضای زیاد مردم باشیم.
وی تصریح کرد: روح حاکم بر طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ بسیار خوب است و این طرح در حال حاضر در استان در حال اجراست.
سروری ادامه داد: اگر مسوولان و بخش خصوصی در اجرای طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ دست به دست هم دهند و نگاه فرصت طلبانه را کنار بگذارند، هم تولید کننده و هم مصرف کننده از این طرح سود خواهند برد.
وی با اشاره به حمایت مالی دولت از طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ، افزود: به دلیل اینگونه حمایت‌ها از طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ، این طرح در بهبود وضعیت صنعت طیور مفید و سازنده است. مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی با تاکید بر این مطلب که از 13 بند آزادسازی صنعت طیور تنها یک بند اجرا شده است، خاطرنشان کرد: اگر تمام بندهای آزادسازی طیور اجرا می‌شد، شاهد خسارت‌های مهلک به صنعت طیور نبودیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com