ثبات بازار گوشت قرمز مرهمی برای بازار مرغ

ثبات بازار گوشت قرمز مرهمی برای بازار مرغ
با تداوم بازار آشفته عرضه مرغ در هفته های گذشته کام روزه داران در ماه مبارک رمضان تلخ شد؛ اما اکنون خبرها حاکی از پیش بینیهای نادرست اتحادیه گوشت گوسفندی برای افزایش قیمت  گوشت است. رئیس اتحایه گوشت گوسفندی که در مصاحبه های پیشین خود افزایش قیمت گوشت قرمز را  پیش بینی کرده بود، این بار  در مصاحبه ای از ثبات قیمت در بازار گوشت سخن گفت.
اصغر ملکی رئیس اتحایه گوشت گوسفندی افزود: پیش از ماه مبارک رمضان به علت صادرات بی رویه دام زنده افزایش قیمت گوشت قرمز را پیش بینی می کردیم اما اکنون تنها حدود یک درصد بر قیمت گوشت افزوده شده است.
ملکی تصریح کرد: در حال حاضر با کاهش صادرات دام زنده، قیمت گوشت قرمز از ثبات خوبی برخوردار است و پیش بینی می کنیم تا دو ماه آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.
وی طی درخواستی از مسئولان برای اعمال هوشیاری بیشتر در کنترل بازارها، حفظ وضعیت کنونی را حیاتی دانست و گفت: امیدواریم با اعمای تدابیر و تمهیدات لازم مسئولین عرضه گوشت با همین قیمت ادامه داشته باشد.
ملکی در خصوص واردات گوشت قرمز اظهارداشت: ما برای جبران کمبود گوشت قرمز به مقدار بسیار کمی وارد می کنیم؛ اما این موضوع مربوط به بخش صنعتی است و تنها برای برخی شرکت های بسته بندی و یا مصارف صنعتی واردات صورت می گیرد تا بخش خوراکی دچار تضرر و آشفتگی نشود.
رئیس اتحایه گوشت گوسفندی اذعان داشت: به دلیل اینکه خودمان گوشت داخلی توزیع می کنیم جز در بخش صنعتی که کمبود وجود دارد، نیازی به واردات نیست.
ملکی با بیان اینکه بررسی و رصد میزان واردات گوشت  بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است، عنوان کرد: خوشبختانه با کنترل های صورت گرفته واردات گوشت به میزانی نیست که به بازار داخلی لطمه بزند.
وی قیمت گوشت عرضه شده در فروشگاه ها در مرداد ماه سال جاری را تا 18هزار تومان برای خریداران عنوان کرد و ادامه داد: قیمت تمام شده هر کیلو گوشت قرمز برای فروشگاه ها و مغازه دارها 16هزار و پانصد تومان است و قیمت تمام شده برای تولید کننده نیز منطبق بر عرضه وتقاضا است.
رئیس اتحایه گوشت گوسفندی با تایید خبر کمبود نهاده ها و علوفه و انتقال مشکلات دامداران به وزارت صنعت، معدن و تجارت در کشور تصریح کرد: کشور ما متاسفانه در مسائل علوفه ای دامی با کمبود روبه رو است که این کمبود دامداران را با مشکلاتی هم مواجه کرده است و در همین راستا ما تمامی مسائل دامداران را به وزارت صنعت انتقال داده ایم.
ملکی خاطر نشان کرد: به دلیل گرم ترشدن هوا و تاثیر آن بر صحراها، بخشی از مشکلات کمبود علوفه بر طرف می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com