تولیدکنندگان گوشت گاو چین نگران کاهش قیمت گوشت داخلی

تولیدکنندگان گوشت گاو چین نگران کاهش قیمت گوشت داخلی
چین به عنوان بخشی از برنامه 100 روزه ای که در ملاقات رئیس جمهور کشور خود، شی جینپینگ با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تعیین شده بود، بار دیگر واردات گوشت از آمریکا را مجاز اعلام کرد.
وبسایت چاینا دیلی به نقل از خبرگزاری پکن گزارش داده است که گوشت گاو آمریکا در چین در سایت های تجاری اینترنتی و در سوپرمارکت ها به فروش رسیده است و قیمت آن حدود 100 یوان (15 دلار) تا 300 یوان در هر کیلوگرم بوده که دو برابر قیمت گوشت داخلی است.
اما بیشتر این گوشت ها به صورت تازه هستند و منجمد نیستند، به همین دلیل از طریق هوایی به چین ارسال می شوند و همین امر موجب افزایش قیمت گوشت شده است.
در نتیجه، بعضی از تولیدکنندگان گوشت در چین نگران این هستند که هر چه واردات گوشت منجمد آمریکا به چین از طریق دریایی بیشتر باشد، قیمت آن کمتر از گوشت داخلی و موجب کاهش قیمت محصولات داخلی می شود.
چنین نگرانی هایی مطمئنا بی اساس هستند زیرا از استرالیا، اروگوئه، نیوزلند، برزیل و آرژانتین نیز گوشت به چین فروخته می شود و بازسازی صنعت گوشت گاو و صنایع فرآوری وابسته به این صنعت از آن زمان در دستور کار است.
در رقابت همیشه بهترین ها انتخاب می شوند و ضعیف ترها کنار گذاشته می شوند، در نتیجه واردات گوشت از آمریکا می تواند صنایع گوشت چین را موثرتر ورقابتی تر کند.
پرورش دهندگان گاوهای فری رنج با توجه به کارایی کم آنها و عدم کنترل کیفی مناسب از صحنه رقابت کنار رفته اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com