تولیدکنندگان مرغداری ارگانیک با افزایش بهای خوراک مواجه می شوند !

تولیدکنندگان مرغداری ارگانیک با افزایش بهای خوراک مواجه می شوند !
بر اساس گزارشات، مرغداران و تولیدکنندگان تخم مرغ و گوشت مرغ ارگانیک با کمبود خوراک و افزایش بها در ماههای آتی مواجه خواهند شد .
این مشکل با بروز بحران های اوکراین و قطع محموله های اوکراینی شروع شد. 
یکی از تولیدکنندگان خوراک انگلستان اذعان دارد : "ما در حدود 50 درصد از گندم ، 70 درصد از ذرت ، و تمام آفتابگردان مورد نیاز خود را از اوکراین وارد می کنیم بنابراین در مقابل چالش بزرگی قرار گرفته ایم؛ به ویژه در رابطه با آفتابگردان مورد نیازمان – چرا که به دلیل داشتن متیونین که از اسیدهای آمینۀ مورد نیاز در پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار است و در صورت فقدان آن ، بایستی از سایر منابع پروتئینی مثل سویا استفاده کرد که در اینصورت تعادل جیرۀ غذایی پرنده بهم میخورد و بایستی با صرف انرژی ، پروتئین مازاد را دفع کند." 

منابع جایگزین 
آقای Clarkson از هیئت کشاورزان و پرورش دهندگان ارگانیک انگلستان با اشاره به سخت و دشوار بودن چنین شرایطی اذعان داشت : "برخی کارخانه های خوراک قادر به جایگزین کردن منابع هستند اما هزینه آن سنگین و متعاقبا خوراک نهایی را با قیمت بالاتر ارائه می دهد."
آقای Humphry از مدیران تولیدکنندۀ خوراک بیان داشت : "این مشکلات دقیقا در زمان نادرست رشد و نمو کرد، چرا که صنعت خوراک ارگانیک تازه نشانه هایی از بهبود را نشان می داد . بازار تخم مرغ ارگانیک در سال گذشته 16 درصد رشد داشت. ما اصلا علاقه نداریم که این بازار متأثر از مشکلاتی از قبیل عرضۀ نهاده ها باشد. اما چشم انداز افزایش بها را در خصوص نهاده ها خواهیم داشت که به دنبال آن افزایش بهای خوراک و نهایتاً کاهش تقاضا را به وجود خواهد آورد." 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com