تولیدکنندگان لبنی حق افزایش قیمت ندارند

تولیدکنندگان لبنی حق افزایش قیمت ندارند
محمد قبله هرگونه افزایش خودسرانه قیمت شیر و مواد لبنی را ممنوع اعلام کرد و گفت: صنایع لبنی وابسته به شیرخام هستند و در عین حال، تعیین قیمت شیر خام با توجه به قانون نظام جامع دامپروری، در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است.
معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در واقع تا زمانی که قیمت شیر خام از سوی وزارت جهادکشاورزی تعیین نشده و در کارگروه کنترل بازار مصوب نشود، ملاک قیمت مجاز برای شیر خام 600 تومان است و در مورد تولیدکنندگان محصولات لبنی نیز قیمتی بالاتر از این در آنالیز قیمتی محصولاتشان، پذیرفته شده نیست.
وی در پاسخ به این سئوال که مهلت ده روز برای تعیین نرخ شیر خام رو به اتمام است، تصریح کرد: مکاتبات زیادی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دامداران با وزارت جهاد کشاورزی برای ارایه هرچه سریعتر پیشنهاد قیمت شیر خام صورت گرفته است تا بر اساس بتوان، در کارگروه کنترل بازار به جمع‌بندی نهایی رسید.
قبله گفت: بر اساس نرخی که در کارگروه کنترل بازار برای شیر تعیین می‌شود، چانه‌زنی با واحدهای تولیدکننده محصولات لبنی صورت می‌گیرد، اما تا زمانی که وزارت جهاد کشاورزی نرخ شیر خام را به کارگروه اعلام نکرده است، ملاک عمل قیمت 600 تومانی برای شیرخام است و کارخانجات نیز باید این قیمت را در آنالیز قیمتی خود محاسبه کنند.
وی اظهار داشت: با کارخانجات تولیدکننده محصولات لبنی اعلام شده است تا آن دسته از دامدارانی را که نرخ شیر را بالای 600 تومان به فروش می‌رسانند، به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معرفی کند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.
معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: تا زمان تصویب نهایی در کارگروه کنترل بازار، نرخ بالای 600 تومان را برای شیر خام نمی‌پذیریم و با متخلفان برخورد می‌‎کنیم.
وی اظهار داشت: براساس قانون نظام جامع دامپروری، مسئولیت حمایت از دامداران به عهده وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارتخانه باید نرخ مناسب را اعلام و در مورد آن تصمیم‌گیری کند، بنابراین نمی‌توان نرخی را اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی را در حمایت از دامداران دچار مشکل کرد اما بهتر است که این وزارتخانه هرچه سریعتر نرخ شیر خام را اعلام کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com