تولیدکنندگان علوفه نیازمند تسهیلات هستند

تولیدکنندگان علوفه نیازمند تسهیلات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی امینی در همایش توسعه کشت علوفه مازندران در آمل گفت: با توسعه کشت‌های آرمانی در واحدهای سطح می‌توان به افزایش تولید در واحدهای سطح امیدوار شد.
وی تصریح کرد: هم اکنون تولید معمول علوفه‌های دامی 45 تا 50 تن در هر هکتار است که در کشت‌های آرمانی توسط کشاورزان پیشرو می‌توان این میزان را تا 70 تن در هر هکتار افزایش داد.
وی افزود: امسال چند کشاورز آملی در تولید و کشت تا سه بار در هر اراضی تولید علوفه را 65 تا 70 تن در هکتار برداشت کردند.
مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اینکه در این شهرستان امکان کشت دوم در شالیزارها و اراضی کشاورزی تا 90 هزار هکتار وجود دارد از افزایش سطح زیر کشت گیاهان علوفه‌ای در اراضی این شهرستان خبر داد.
وی تصریح کرد: امسال از سطح 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی که به زیرکشت گیاهان علوفه‌ای رفته است پیش‌بینی می‌شود بیش از 537 هزار تن تولید علوفه در شهرستان آمل باشد.
امینی اضافه کرد: با وجود این افزایش سطح زیر کشت اما همچنان این شهرستان با کسری 20 درصدی تامین علوفه دامداری‌های شهرستان مواجه است.
وی خاطرنشان کرد: علوفه مورد نیاز و کسری دامداری‌های شهرستان از استان‌های دیگر وارد می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی آمل افزود: برای کسری و تامین علوفه شهرستان از کشاورزان و دامداران خواسته‌ایم تا به تولید علوفه در اراضی شیبدار و کم‌بازده شهرستان روی بیاورند.
امینی تامین بذرهای اصلاح شده و مقاوم در برابر بیماری‌ها، عدم تخصیص تسهیلات بانکی در این بخش برای خرید ماشین‌آلات را از مشکلات مهم کشاورزان و تولیدکنندگان گیاهان علوفه‌ای در شهرستان آمل بیان کرد.

 
کلمات کلیدی تسهیلات تولید علوفه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com