تولیدکنندگان صنعت کشاورزی کشور خواستار حمایت جدی دولت شدند

تولیدکنندگان صنعت کشاورزی کشور خواستار حمایت جدی دولت شدند

جمعی از تولیدکنندگان صنعت کشاورزی کشور، در حاشیه برگزاری نمایشگاه سراسری صنعت کشاورزی در رشت ، خواستار حمایت جدی دولت از تولیدکنندگان این بخش شدند.
این گروه از تولیدکنندگان روز شنبه، به خبرنگار ایرنا افزودند: نبود بازاریابی‌مناسب، کمبود سرمایه در گردش، سختگیری و عدم همکاری بانکها برای دریافت تسهیلات، افزایش هزینه‌های تولید، دسترسی نداشتن به اطلاعات مناسب برای فروش، ثابت نبودن کیفیت مواد اولیه و عدم ثبات اقتصادی مهمترین مشکلات این بخش است.
آنان ارائه آموزشهای لازم و به‌روز برای تولیدکنندگان، حذف واسطه‌هااز بازار مواد اولیه، حمایت از تولیدکنندگان و دریافت مجوزهای لازم تولید برای طولانی مدت را از مهمترین خواسته‌های خود عنوان کردند.
"محمد شاهی" تولیدکننده صدف معدنی از استان گلستان گفت: کمبود سرمایه در گردش و افزایش هزینه‌های تولید از مهمترین مشکلات ما در این بخش است.
وی با بیان این مطلب که بانکها آنطور که‌باید برای پرداخت تسهیلات همکاری ندارند، افزود: سرمایه‌گذاری در این بخش با وامهای بانکی دریافتی و درآمدی که کسب می‌کنیم، همخوانی ندارد.
وی بازاریابی برای فروش تولیدات در این بخش را مشکل عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین تماس ما با مرغداران و کارخانه خوراک دام است که متاسفانه شایعات آنفلوآنزای پرندگان این بخش را فلج کرده‌است.
وی خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی بخشی آسیب پذیر است و دولت باید از آن حمایت جدی داشته باشد.
وی خواستار همکاری بیشتر دولت در زمینه ارائه تسهیلات ارزان قیمت، طولانی مدت و فعال کردن بیشتر بخش صنعت طیور در کشور شد.
به گفته وی صدف معدنی تامین‌کننده کلسیم طیور، دام و آبزیان است.
"مجید کمالی" تولیدکننده مرغ و گوشت از استان گیلان نیز در این زمینه گفت: دریافت تسهیلات بانکی و سختگیری بانکها برای ارایه وثیقه و ضامن از جمله مشکلات ما در این بخش است.
وی کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات در بخش تولید دانست و افزود: این امر موجب تعدیل کارگران و اخراج آنها می‌شود و بیشترسرمایه‌گذاران هم تمایل به افزایش تولید یا توسعه کارخانه و واحدهای تولیدی خود ندارند.
وی اظهار داشت: اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی به نقدینگی تولیدکنندگان بستگی دارد.
این تولیدکننده گیلانی خواستار توجه و حمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان صنعت کشاورزی شد.
وی گفت: کمبود اطلاعات در بخش صادرات و بازاریابی، عدم ارتباط با بازار پیشرفته روز و بازار جهانی باعث شده که بیشتر کارخانه‌ها در سطح شهرستانی باقی بمانند و از رقابت سالم دور باشند.
"محمدرضاموسوی" تولیدکننده سموم دفع آفات و کود شیمیایی نیزبه خبرنگار ایرنا گفت: دولت باید به تولیدکنندگان صنعت کشاورزی به لحاظ اعتباری توجه بیشتر داشته باشد.
وی خواستار حمایت دولت برای صادرات سموم شد و اظهار داشت: صادرات سموم مشکل است و هیچ قانون و مقرراتی در این زمینه وجود ندارد.
این تولیدکننده همچنین خواستار حذف سهمیه‌بندی برای تولید بعضی از سموم که خطرآفرین نیستند، شد.
"حسین شاکری" تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان نیز گفت: کمبود نقدینگی، عدم همکاری دولت برای دریافت تسهیلات و دستیابی به مواد اولیه از مهمترین مشکلات ما در بخش تولید است.
وی افزود: دولت بایستی از راههای مختلف از تولیدکننده حمایت کند تا در وی انگیزه بیشتر برای تولید ایجاد شود.
"محمد مشرف" یکی دیگر از تولیدکنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان نیز گفت: ثابت نبودن کیفیت مواد اولیه از جمله مهمترین مشکلات ما در این بخش است.
وی با بیان این مطلب که صنعت مرغداری صنعت باثباتی نیست، افزود: همین امر در کار و تولید ما تاثیر منفی می‌گذارد.
اولین نمایشگاه سراسری صنعت کشاورزی، دامپروری، مرغداری، شیلات و آبزیان که از روز سه‌شنبه هفته گذشته در مرکز نمایشگاهی توسعه صادرات گیلان در رشت دایر شده بود امروز به کار خود پایان داد.
در این نمایشگاه ‪ ۱۵‬استان کشور محصولات تولیدی خود را در زمینه‌های مختلف کشاورزی، شیلات، آبزیان و دامپروری به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته‌بودند.

 
کلمات کلیدی خرید تضمينی خسارت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com