تولیدکنندگان در طرح ساماندهی تخم‌مرغ نادیده گرفته شدند

تولیدکنندگان در طرح ساماندهی تخم‌مرغ نادیده گرفته شدند

تحلیل - قیمت اعلام شده دولت در طرح ساماندهی تخم‌مرغ خارج از چارچوب بازار بوده و سود تولیدکننده در آن نادیده گرفته شده است.    
ناصر نبی‌پور، مدیر عامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار مرکزی (میهن) در گفت و گو با خبرنگار ایانا گفت: طرح ارایه شده ساماندهی تخم‌مرغ از سوی دولت هرچند خرید تخم‌مرغ را تضمین می‌کند اما به علت عدم انطباق با چارچوب بازار به نفع تولیدکننده نبوده و غیرقابل اجرا خواهد بود.
وی افزود: هرچند تولیدکنندگان برای شرکت در طرح‌های تنظیم بازار دولت در ماه رمضان مرغ تولید شده خود را به قیمت 890 تومان به فروش رساندند اما ادامه این روند بعد از ماه مبارک غیرممکن خواهد بود.
نبی‌پور تصریح کرد: قیمت پیشنهادی این اتحادیه برای شروع طرح خرید تخم‌مرغ 1070 تومان به ازای هر کیلوگرم است که براساس هزینه‌های تمام شده و سود منطقی تولیدکننده تدوین شده است.
وی خاطر نشان کرد: در طرح مذکور قیمت نیمچه تخمگذار یک هزار و 870 تومان، ذرت 260 و سویا 310 تومان پیش‌بینی شده است در حالیکه دستگاه متولی اقلام فوق را به ترتیب به قیمت دو هزار و 600 تومان، 268 و 310 تومان در درب مرغداری‌ها تحویل می‌دهد.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار مرکزی کشور با انتقاد از سیستم توزیع گفت: تعیین قیمت مرغ و تخم‌مرغ هیچوقت در اختیار تولیدکننده نبوده و تابع عرضه و تقاضاست.
وی افزود: سیستم توزیع و ناهماهنگی‌های موجود در آن قیمت مرغ و تخم‌مرغ را افزایش می‌دهد به طوریکه هرچند قیمت تخم‌مرغ در درب مرغداری 890 تومان است اما این قیمت در بازار 2300 تا 2600 تومان به فروش می‌رسد

 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com