تولیدکنندگان جوجه یکروزه باید تا پایان مردادماه واحدهای خود را بیمه کنند

تولیدکنندگان جوجه یکروزه باید تا پایان مردادماه واحدهای خود را بیمه کنند

 به گزارش خبرنگار موج، نظام الدین سجادی، بابیان این مطلب اظهارداشت:براساس این مصوبه همچنین جریمه دیرکرد تسهیلات بانکی مرغداران نیز بخشیده خواهدشد.وی افزود:این مصوبه در راستای حمایت ازمرغدارانی است که سال گذشته براثرشایعه بیماری آنفولانزای حاد پرندگان دچارخسارت شده بودنداعمال میشود.
 سجادی، زمان اجرای این مصوبه را از تاریخ اول مهرسال گذشته بیان کردوگفت:متاسفانه دستورالعمل اجرای این مصوبه تاکنون از سوی بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ نشده است.
 وی،با بیان این که با اجرای این مصوبه بخش های زیادی از مشکلات مرغداران کشور حل خواهدشد،خاطرنشان کرد:سال گذشته در راستای حمایت از تولیدکنندگان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور بیش از48 هزار تن گوشت مرغ از مرغداران خریداری شد.
 معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی، درادامه به لزوم بیمه واحدهای تولید طیوراشاره کرد وافزود:درحال حاضردو سوم هزینه بیمه مرغداری ها را دولت پرداخت می کند.
 وی، اضافه کرد:اگر کلیه واحدهای تولیدکننده جوجه یکروزه تا پایان مردادماه واحدهای خود را بیمه نکنند،سازمان دامپزشکی پروانه آنها را لغو می کند.
 به گفته وی، این طرح به منظورحفظ بهداشت عمومی و تامین سلامت جامعه وهمچنین حمایت ازتولیدکنندگان اجرا می شود.
 سجادی، با اشاره به وضعیت دامداری های کشور،گفت:امسال دولت آماده خرید گوشت قرمز مازاد برنیازتولیدکنندگان سراسر کشوراست،ضمن آن که هرپرواربندی بدون دغدغه از اینکه بازار برای خرید گوشت هست یا نه،اقدام به تولید گوشت قرمز کند.
 وی، آزادسازی سبوس را ازسیاستهای دولت برای حمایت از دامداران برشمرد وخاطرنشان کرد:با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی سبوس به شرطی آزاد می شود که یارانه آن درون بخش دامپروری هزینه شود.
 معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی،تصریح کرد:با تخصیص این یارانه به کارخانجات خوراک دام علاوه بر تامین خوراک مورد نیاز دامداری ها تولید انواع خوراک دام در کشوربه2 میلیون و500 هزارتن افزایش خواهد یافت.
 وی همچنین با اشاره به سیاست دولت درراستای حمایت ازمرغداران،گفت:امسال دولت برای حمایت از مرغداران نقدینگی طیور را ازیک هزارو600 میلیارد تومان به 6 میلیارد تومان افزایش داده است.
 سجادی،افزود:با سیاستهای تدوین شده برای شرکت پشتیبانی امور دام کشورامسال مرغداران جهت تهیه دان مشکلی نخواهند داشت.
 وی، درپایان خاطرنشان کرد:در صورت نوسان قیمت،کمبود دان مرغ و علوفه اقدام به واردات این محصولات خواهیم کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com