تولیدکنندگان با فروش هر کیلو مرغ متضرر می‌شوند

تولیدکنندگان با فروش هر کیلو مرغ متضرر می‌شوند

تحلیل - رییس اتحادیه مرغداران استان خوزستان گفت: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌ها از جمله ذرت، تولیدکنندگان با فروش مرغ به قیمت هر کیلوگرم هزار و 150 تومان، به ازای هر کیلو 350 تومان خسارت می بینند.
صفدر پیرمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: فروش هر قطعه جوجه زنده موجب متضرر شدن تولید کنندگان جوجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیمه مرغ زمانی به نفع تولیدکننده خواهد بود که مابه‌التفاوت قیمت تولید واقعی مرغ و قیمت فروش آن در بازار را به تولیدکننده پرداخته شود. به عنوان نمونه اگر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ هزار و 500 تومان و قیمت فروش آن در بازار هزار و 100 تومان باشد، باید 400 تومان از سوی مسوولان بیمه کننده به تولیدکننده پرداخت شود.
پیرمرادی تصریح کرد: در حال حاضر وزارتخانه‌هایی همچون صنایع، راه و ترابری و بازرگانی بنزین واحدهای تحت پوشش خود را تامین می‌کنند اما از سوی وزارتخانه جهاد کشاورزی بنزینی به مرغداری‌ها داده نمی‌شود و این در حالی است که مرغداری‌ها تا شهر فاصله زیادی دارند و نیاز فراوانی به بنزین دارند.
وی اظهار کرد: طرح خرید مرغ با قیمت هزار و 150 تومان بررسی کارشناسی نشده است. برای اجرا شدن درست یک طرح باید همه جوانب در نظر گرفته شود. برای اجرای طرح باید با تولیدکننده و مصرف کننده مشورت شود و سپس با در نظر گرفتن سود مناسب برای تولید پایدار به تصمیم‌گیری پرداخت.
پیرمرادی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم با توجه به نداشتن کشتارگاه از جمله تونل‌ انجماد در سطح استان و کشور بین 10 تا 20 درصد از تولیدات مرغ برای صادرات و ذخیره‌سازی در نظر گرفته شود. در این صورت تولیدکننده باقی مرغ تولیدی خود را با خیال آسوده به فروش می‌رساند.
رییس اتحادیه مرغداران استان خوزستان در پایان تصریح کرد: در حال حاضر 10 تا 20 درصد از تولید مرغ کشور مازاد بر مصرف ارائه می‌شود.

 
کلمات کلیدی خسارت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com