تولیدکنندگان اصراری بر افزایش قیمت ندارند

تولیدکنندگان اصراری بر افزایش قیمت ندارند
طی روزهای اخیر با پرداخت اعتبار به دامداران برای خرید علوفه ارزان قیمت، قیمت برخی از نهاده‌ها مانند ذرت دانه و جو بین ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: تولیدکنندگان به دنبال افزایش قیمت نیستند تا زمانی که بتوانیم قیمت تمام شده را با استفاده از نهاده‌های ارزان قیمت کاهش داده و یا ثابت نگه داریم، اصراری بر افزایش قیمت‌ها از سوی دامداران وجود ندارد.
سعید سلطانی سروستانی، با اشاره به پرداخت تسهیلاتی به دامداران برای خرید علوفه گفت: در هفته گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای خرید علوفه ارزان قیمت به دامداران سراسر کشور پرداخت شد که به دنبال آن قرار است ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز طی روزهای آتی به این بخش اختصاص یابد. بر این اساس ۲۵۰ میلیارد تومان برای تهیه علوفه ارزان قیمت اختصاص خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه پس از اختصاص این خط اعتباری به سرعت اقدامات لازم برای صدور حواله به واحدهای دامداری انجام شد، افزود: خوشبختانه شاهد بودیم که با تخصیص این خط اعتباری قیمت علوفه با مقداری کاهش روبرو بود. بر این اساس طی روزهای اخیر نرخ ذرت دانه‌ای حدود ۱۰ درصد کاهش و قیمت جو نیز حدود پنج درصد کاهش یافته است.
سروستانی ابراز امیدواری کرد که روند کاهش قیمت علوفه دامی همچنان ادامه یابد.
مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اظهارات اخیر معاونت استانداری مبنی بر اینکه قیمت شیر تا پایان سال افزایش نخواهد یافت، اعلام کرد: در مرداد ماه تفاهم نامه‌ای میان اتحادیه و استانداری منعقد شد که در آن به افزایش قیمت شیر خام از ۵۲۰ به ۵۷۰ تومان در سال جاری اشاره شده بود. متاسفانه وعده‌هایی که مسئولان دولت می‌دهند یا عمل نمی‌شود و یا با تاخیر فراوان وارد مرحله اجرایی می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com