تولید ۴۲ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در استان زنجان

تولید ۴۲ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در استان زنجان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از تولید بالغ بر ۴۲ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در استان زنجان خبر داد.
رحمان رستمخانی،افزود:  طی سال گذشته میزان جوجه ریزی در ۲۰۹ واحد پرورش مرغ گوشتی استان در مجموع به ۱۷ میلیون قطعه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۶۵.۳ درصدی برخوردار بوده است.
رستمخانی تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی حدود ۳۲ هزار تن گوشت سفید مرغی تولید شده که علاوه بر تأمین گوشت مرغ مورد نیاز استان بخشی نیز به استان‌های همجوار ارسال شده است.
 وی افزود: سال گذشته همچنین از مجموع ۱۵ فارم پرورش مرغ  مادر گوشتی حدود ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار در استان زنجان تولید شد که از این تعداد بخشی در کارخانجات جوجه کشی استان و بخشی هم در سایر استان ها جوجه کشی شده است.
رستمخانی خاطرنشان کرد: در سه کارخانه جوجه کشی صنعتی استان نیز در مجموع به تعداد ۴۲ میلیون و ۲۹ هزار و ۹۲۹ قطعه جوجه یک‌روزه درجه یک تولید و به واحدهای مرغداری گوشتی داخل و خارج از استان ارسال شده است.
وی افزود: از زمان آغار به کار دولت تدبیر و امید محقق شد؛ بهره‌برداری از ۴۳۴ طرح صنعتی و کوچک روستایی دام و طیور با سرمایه‌گذاری ۸۹۰ میلیارد ریالی در استان زنجان.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از آغار به کار دولت تدبیر و امید تا پایان سال ۹۵ در زیر بخش تولیدات دامی استان در مجموع تعداد ۴۳۴ طرح صنعتی و کوچک روستایی دام و طیور به بهره برداری رسیده است.
رحمان رستمخانی تصریح کرد: با شروع فعالیت این واحدها علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای  یک هزار نفر، ۱۶ هزار و ۸۹۰ تن در سال نیز به مجموع تولیدات دامی استان افزوده شده است.
وی اضافه کرد: در مجموع برای احداث واحدهای فوق ۸۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com