تولید گوشت مرغ و تخم مرغ درآذربایجان شرقی به 94 و 75 هزارتن می رسد

تولید گوشت مرغ و تخم مرغ درآذربایجان شرقی به 94 و 75 هزارتن می رسد
سال گذشته 69 هزار تن گوشت مرغ و 75 هزار تن تخم مرغ در آذربایجان شرقی تولید شد.
به گفته مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تولید گوشت مرغ و تخم مرغ بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان برنامه پنجم توسعه به ترتیب به 94 هزار و 75 هزار تن خواهد رسید.
جاوید بهروزین افزود: سال گذشته 69 هزار تن گوشت مرغ و 75 هزار تن تخم مرغ در استان تولید شده بود.
وی با بیان اینکه ظرفیت واحدهای مرغ گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری استان آذربایجان شرقی را 7 میلیون و 300 هزار قطعه است، خاطرنشان کرد: این واحدها هم اکنون با ظرفیت شش میلیون و 630 هزار قطعه فعالیت می کنند.
بهروزین در عین حال ظرفیت واحدهای دارای پروانه بهره برداری پرورش مرغ تخمگذار استان آذربایجان شرقی را 8 میلیون و 130 هزار قطعه اعلام کرد و اظهار داشت: 75 درصد از این واحدها فعال بوده و با راه اندازی یک واحد مرغ تخم گذار در شهرستان شبستر، دو میلیون قطعه به این ظرفیت اضافه خواهد شد.
وی به برنامه تولید مرغ 42 روزه در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این طرح در صورت تامین اعتبار با همکاری تعاونی ها اجرا می شود.
بهروزین به آغاز مجدد طرح تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در راستای ارتقای کیفیت و سلامت تولیدات در استان اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت همزمان در تعدادی از مرغداریهای آذربایجان شرقی انجام پذیرفت و در اولین مرحله 53 هزار قطعه مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک با برند و برچسب ویژه تولید شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com