تولید گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲۰ درصد افزایش یافت

تولید گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲۰ درصد افزایش یافت
مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش ۲۰ درصدی تولید گوشت مرغ در این استان خبر داد.
حسین رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر در خراسان شمالی ۷۳ واحد پرورش مرغ گوشتی در این استان با ظرفیت یک میلیون و ۴۳۳ هزار قطعه وجود دارد.
وی با اشاره به این که از این تعداد ۶۱ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۱۹۲ هزار قطعه در دوره فعال است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در این واحدها افزون بر چهار هزار و ۴۲۴ تن گوشت مرغ تولید شده است.
رضازاده با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تولید گوشت مرغ در مرغداری های گوشتی خراسان شمالی در سال جاری به نسبت مدت مشابه پارسال، افزود: سالانه افزون بر هشت هزار تن گوشت مرغ در مرغداری های این استان تولید می شود.
وی با بیان این که سرانه مصرف گوشت مرغ در خراسان شمالی بیش از ۱۸ کیلو برای هر نفر است، اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از ۱۱ هزار تن گوشت مرغ در مرغداری های استان تولید شود که در صورت تحقق این مهم افزون بر ۷۰ درصد از نیاز داخلی خراسان شمالی به گوشت مرغ تأمین می شود.
رضازاده در ادامه اظهار داشت: در دوره منتهی به آبان ماه ۴۴۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان انجام شده در حالی که این میزان در زمان مشابه پارسال ۲۶۸ هزار جوجه ریزی بود.
به گفته وی در مجموع نیز امسال بیش از سه میلیون و ۱۱۱ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی در واحد‌های مرغداری استان جوجه ریزی شده ‌که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com