تولید گوشت مرغ بیشتر از نیاز کشور است

تولید گوشت مرغ بیشتر از نیاز کشور است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش طیور، صنعت طیور کشور حدود 6/1 میلیارد قطعه انواع طیور به طور سالانه تولید می‌کند و حدود 5/2 میلیون تن گوشت مرغ و تخم‌مرغ مصرف جامعه را تامین می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیرابراهیم مقصودی فرد در مراسم روز ملی دامپزشکی در تالار فرهنگی مجتمع بعثت، افزود: این حجم دام و محصولات دامی ضبط و معدوم شده به ارزش تقریبی 15 میلیارد ریال بوده که این اقدام نقش مهمی در تامین سلامت مردم ایفا کرد.
وی تاکید کرد: از جمله چالش‌های جدی که فراروی جوامع بشری است، رشد تصاعدی و فزاینده جمعیت، محدودیت منابع آب و خاک و پایان‌پذیر بودن منابع معدنی است که تصمیم‌گیران دولتی را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: دامپزشکی به منظور تامین غذا و امنیت غذایی برای جمعیت روبه رشد برنامه‌های زیادی در دستور کار دارد و نقش فراوانی در این زمینه ایفا می‌کند.
مقصودی فرد تصریح کرد: نقش دامپزشکی در اقتصاد ملی، بهداشت عمومی و حلال بودن موادغذایی مورد مصرف جامعه بسیار ارزشمند است.
مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه گفت: اگر خدمات دامپزشکی را فقط10 درصد کاهش دهیم زیان ناشی از آن حدود 130 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته در سطح استان بیش از 310 هزار کیلوگرم انواع محصولات دامی به ارزش تقریبی 15 میلیارد ریال به علت عدم سلامت و غیر بهداشتی بودن ضبط و معدوم شده است.
مقصودی فرد تصریح کرد: دامپزشکی با گماردن ناظرین و مسئولان فنی بهداشتی و فرآرده‌ای پرورش، جمع‌آوری، نگهداری و فرآوری محصولات دامی، زمینه اجرای دقیق مسائل بهداشتی را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: براساس یک برآورد بین‌المللی هزینه درمان به ازای هر 100 هزارنفر 500 میلیون دلار برآورد شده که در ایران سالانه برای 25 هزار بیمار این رقم به 125 میلیون دلار می‌رسد و این رقم در استان کرمانشاه با حدود یک‌هزار نفر بیمار رقمی بالغ بر 5 میلیون دلار تخمین زده شده‌است.
مقصودی فرد افزود: با توجه به حجم سنگین سرمایه‌گذاری به عمل آمده در زمینه پرورش طیور در حال حاضر صنعت طیور کشور در 10شاخه پرورش در حدود 6/1 میلیارد قطعه انواع طیور به طور سالانه تولید حدود 5/2 میلیون تن گوشت مرغ و تخم‌مرغ مصرف جامعه را تامین می‌کند.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری نیز در این مراسم گفت: با شیوع آنفولانزا در سطح جهان خوشبختانه ایران و به تبع آن استان کرمانشاه اقدامات ارزشمندی را در رابطه با پیشگیری از شیوع آن در جامعه انجام دادند.
معصومی افزود: امروزه دامپزشکی نقش بسیار مفیدی را در سلامت جامعه دارد که امروز روزی مناسب برای ارج نهادن به تمام پرسنل و کارکنان این حوزه به شمار می‌رود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نیز در ادامه این مراسم گفت: اگر امروز سلامت جامعه به حد مطلوب است به علت رعایت موازین اسلامی در حوزه دامپزشکی است.
وحیدی نژاد ادامه داد: ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها این فرصت را به افراد جامعه می‌دهد که دارای سلامتی و عدم ابتلاء به بیماری‌های نوپدید باشند که این مجال به مردم ما داده شده و باید در این روز از همه دست‌اندرکاران این عرصه تشکر و قدردانی به عمل آید.
در پایان این مراسم از 72 نفر از فعالان حوزه دامپزشکی استان تقدیر شد.

 
کلمات کلیدی افزایش تولید
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com