تولید گندم به بالاترین میزان خود رسید

تولید گندم به بالاترین میزان خود رسید
برداشت محصول گندم زمستانه از اواخر ماه مارس میلادی (اسفند) در استان Sindh آغاز شده که این استان تامین کننده اصلی گندم  در جنوب پاکستان است . برداشت محصول در استان پنجاب رو به پایان است و این استان تامین کننده اصلی گندم در شمال منطقه بحساب می آید . 
ریزش باران بیش از حد به ویژه در قسمتهای شمالی کشور به کاهش بازدهی منجر شده که این میزان اندکی پایین تر از  پیش بینی های رسمی است . فائو ( سازمان خواربار ) درآخرین گزارشات خود میزان گندم تولیدی را 25 میلیون تن  در سال 2014 اعلام کرد که بالاتر از محصول تولیدی سیل زده ء سال پیش است .
چشم انداز تولید ذرت بسیار خوب ارزیابی شده است و درمقایسه با  تقاضای بازار برای تامین خوراک دام و طیور از روند رو به رشدی برخوردار است . طبق پیش بینی های اولیه فائو محصول ذرت تولیدی 8 / 4 میلیون تن در سال 2014 تخمین زده شده که این میزان کمی بیشتر از سال گذشته بوده است .
تولید برنج  میان دو تولید کننده اصلی در استان های پنجاب و Sindh در نوسان است . بر اساس آمارهای دریافتی میزان تولید برنج به  8 / 2 میلیون هکتار افزایش خواهد یافت .
با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و دسترسی به آب کافی ، فائو پیش بینی کرده است که میزان برنج تولیدی پاکستان به 8 / 9 میلیون تن افزایش خواهد داشت که این میزان به نسبت سال گذشته رشد داشته است .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com