تولید و قیمت تخم مرغ در آذرماه متعادل می شود

تولید و قیمت تخم مرغ در آذرماه متعادل می شود
دکتر سید فرزاد طلاکش، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه دار با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر تخم مرغ فله ای در مشهد به ازای هر کیلو 2 هزار و 850 تومان عرضه می شود.
وی افزود: در هر کیلو، حدود 15 عدد تخم مرغ وجود دارد که با توجه به قیمت 2 هزار و 850 تومان برای هر کیلو، قیمت یک عدد تخم مرغ 190 تومان خواهد بود.
طلاکش گفت: علیرغم تغییر دایمی در قیمت تخم مرغ، انجمن تخم مرغ شناسنامه دار سه بار در سال و فقط در شرایطی که قیمت ها مقرون به صرفه نباشد در بهای فرآورده های خود تجدید نظر کرده و یک بسته 6 تایی تخم مرغ را به قیمت 2 هزار و 200 تومان عرضه می کند.
وی با اشاره به جوجه ریزی واحدهای آسیب دیده قزوین، البرز و تهران بر اثر بیماری تنفسی، اذعان داشت: از دو ماه پیش این واحدها اقدام به جوجه ریزی کرده و تا آذرماه به تولید خواهند رسید.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه دار، گفت: با توجه به ورود تعزیرات به بازار و واردات، جو روانی حاکم بر بازار بهبود یافته و از پیشرفت کاذب قیمت ها جلوگیری شده است.
وی در پاسخ به این نکته که روند کاهشی قیمت تخم مرغ تا چه سقفی ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: اگر یک شانه تخم مرغ 30 تایی به قیمت 6 هزار تومان به فروش برسد، هم برای مردم و هم برای مرغدار نقطه تعادل و مطلوبی خواهد بود.
طلاکش اذعان داشت: در حال حاضر در سراسر ایران، تخم مرغ شناسنامه دار به قیمت 350 تومان عرضه می شود و با توجه به اقدامات انجمن تخم مرغ شناسنامه دار در راستای اصلاح ساختار بسته بندی، دو روز پیش هر شانه 30 تایی تخم مرغ لیبل دار را به قیمت 6 هزار و 300 تومان در میادین میوه و تره بار عرضه کردیم.
وی افزود: تخم مرغ ترکیه ای نیز به قیمت هر کیلو 5 هزار و 90 تومان در بازار عرضه می شود.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه دار در ارتباط با تاثیر واردات بر تولید تخم مرغ داخلی، اظهار داشت: واردات تخم مرغ کار ساده ای نیست.
وی اضافه کرد: تمامی افراد مجوز دار موفق به واردات نخواهند شد و دولت نیز به این امر واقف است.
طلاکش از حذف تعرفه 30 درصدی واردات تخم مرغ در آذرماه خبرداد و گفت: در حال حاضر صدور مجوز واردات برای ایجاد تعادل در بازار بوده و به محض ورود تولیدات داخلی به بازار، علاوه بر افزایش تعرفه تا سقف 30 درصد، صدور مجوز واردات نیز متوقف می شود.
وی در ارتباط با رایزنی ایران و چین برای تامین تخم مرغ مورد نیاز ایران، خاطر نشان ساخت: به هیچ وجه چنین رایزنی بین دو کشور انجام نشده است.
طلاکش افزود: هندوستان تامین کننده تخم مرغ صنعتی مورد نیاز ایران بوده و برخی کشورهای اروپایی نظیر آلمان و بلژیک نیز تخم مرغ خوراکی ایران را تامین خواهند کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به سوء استفاده دولت ترکیه در ارتباط با افزایش بهای تخم مرغ به دلیل فضای حاکم بر تولید ایران، دولت به وارد کنندگان توصیه کرده تا برای واردات به سراغ ترکیه نروند.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ گفت: با این روش قیمت ها اصلاح خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com