تولید و توزیع مرغ هوشمند می‌شود

تولید و توزیع مرغ هوشمند می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: راه‌اندازی سامانه ستکاوا با هدف نظارت و پایش هوشمند بر شبکه تولید و توزیع مرغ گرم و قطع دست دلالان بازار مرغ است.

صالح محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، از راه‌اندازی سامانه ستکاوا خبر داد و گفت: سامانه ستکاوا در گیلان راه اندازی شده و همه تولیدکنندگان و واحدهای مرغ فروشی استان موظفند میزان تولید، عرضه و خرید مرغ را در این سامانه بارگذاری و معامله کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۰۰ واحد مرغ فروشی در سراسر استان فعال است که پس از این باید خرید خود را از طریق ثبت تقاضا در سامانه www.setkava.ir انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: همه تولیدکنندگان مرغ در گیلان شامل مرغداری‌ها، تعاونی‌ها و زنجیره‌های توزیع نیز باید مقدار مرغ قابل عرضه در بازار را هر روز در این سامانه بارگذاری کنند تا روند تولید و مصرف در بستر رصد مستمر بازار و حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده تضمین شود.

محمدی خاطرنشان کرد: مالکان واحدهای مرغ فروشی که تاکنون مجوز لازم برای فروش مرغ را دریافت نکرده اند، باید در راستای شفاف‌سازی و بهره‌گیری از مزایای سامانه «ستکاوا» برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی ایجاد تعادل در روند عرضه و تقاضا، پیشگیری از هرگونه کم‌فروشی، فروش خارج از شبکه و یکجا فروشی مرغ و همچنین تثبیت قیمت مرغ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار را از مزایای راه اندازی سامانه الکترونیکی ستکاوا اعلام کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com