تولید های مازاد گوشت مرغ را ذخیره سازی کنیم

تولید های مازاد گوشت مرغ را ذخیره سازی کنیم

معاون بهبود امور دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: از 17 مرداد امسال تا به امروز حدود 900 تن گوشت و مرغ منجمد در گیلان توزیع شده است.
مجید غلامی در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت تنظیم بازار گوشت و مرغ در استان اظهار داشت: با توزیع مقدار مذکور مرغ و گوشت منجمد در گیلان، بازار این استان حالت عادی پیدا کرده است.
وی ادامه داد: اکنون تنظیم بازار به گونه‌ای است که مازاد تولید گوشت و مرغ استان را باید ذخیره سازی کنیم که این نشان از وضعیت خوب بازار گیلان است.
غلامی با بیان اینکه مازاد تولید سالانه گیلان حدود 30 هزار تن است، افزود: هر ساله به محض اینکه قیمت خرید گوشت و مرغ از حد کارشناسی پایین‌ترمی‌آید، اقدام به ذخیره‌سازی می‌شود تا در مواقع ضروری برای تنظیم بازار از محل این ذخیره استفاده شود.
وی در‌باره قیمت مرغ و گوشت منجمد توزیع شده در بازار استان خاطر‌نشان کرد: قیمت مرغ برای مصرف‌کننده 2 هزار و 50 تومان است که 600 تومان یارانه برای مصرف‌کننده داشت.
معاون بهبود امور دامی جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: قیمت گوشت نیز با توجه به اینکه لاشه گوشت در قطعات مختلف بوده و عمده‌ترین آن قسمت ران محسوب می‌شود، با نرخ 5 هزار و 200 تومان برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است.
وی نقش بخش خصوصی در عرضه گوشت را موثر دانست و گفت: علاوه بر شرکت پشتیبانی امور دام که سهم دولتی دارد، بخش‌های خصوصی نیز وارد عمل شدند و اختلاف قیمت فقط 600 تومان است که این موضوع به دلیل کسری لاشه، قطعه‌بندی، بسته‌بندی و سود فروشنده است و این عامل سبب شد تا در سطح کشور و گیلان از افزایش بی‌رویه گوشت قرمز جلوگیری شود.
غلامی استقبال مردم گیلان از خرید مرغ و گوشت منجمد را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در اکثر فروشگاه‌های دولتی و مجازی که مورد تایید امور صنفی هستند، متولی توزیع گوشت و مرغ منجمد با نرخ‌های تعیین شده بودند که در اختیار مصرف کننده قرار گرفته است.
وی در ادامه میزان یارانه شیر را حدود 302 تومان اعلام کرد و گفت: ساماندهی شیر متناسب با بازار نیست و این امر به دلیل عدم رابطه درست بین کارخانه‌‌های شیر و مراکز جمع آوری و اتحادیه دامداران با کارخانه‌های خوراک دام است.
وی افزود: امیدواریم امسال بتوانیم با همکاری مجموعه سازان بازرگانی که متولی یارانه‌ای هستند، وضعیت توزیع شیریارانه‌ای در بازار را ساماندهی کنیم.

 
کلمات کلیدی ذخيره مازاد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com