تولید مکمل گیاهی کاهش تلفات جوجه های گوشتی برای نخستین بار در ایلام

تولید مکمل گیاهی کاهش تلفات جوجه های گوشتی برای نخستین بار در ایلام
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: یکی از محققان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان به تازگی با مطالعه، آزمایش و بررسی آخرین یافته های علمی برای نخستین بار در کشور موفق به تولید مکمل گیاهی کاهش تلفات جوجه های گوشتی شد.
عبدالرضا بازدار اظهار کرد: بررسی ها نشان داد که مصرف این مکمل گیاهی به کاهش تلفات در اثر عارضه متابولیکی در بین جوجه های گوشتی کمک می کند.
وی بیان کرد: این عارضه در بین جوجه های گوشتی به منظور رشد بیشتر و اصلاح نژادی رخ می دهد که با استفاده از این مکمل گیاهی تا 75درصد کاهش می یابد.
وی افزود: تولید این مکمل و فرآورده فرعی از ضایعه های زیست محیطی بدون هیچ گونه کاربردی به دست می آید که با استفاده از آن میزات تلفات در بین جوجه های گوشتی کاهش چشمگیری خواهد یافت.
بازدار ادامه داد: رشد پرشتاب اندام های عضلانی جوجه های گوشتی در نهایت سبب نامتناسب بودن اندام های عضلانی و اندام های حیاتی شده و منجر به این عارضه می شود که به طور معمول این بیماری در بین یک تا 30 درصد جوجه های گوشتی روی می دهد.
رییس سازمان جهاد کشاوری ایلام از پخش این مکمل گیاهی تا دو هفته آینده در بین مرغداری های استان خبر داد.
به گزارش آریا، نردیک به 500 واحد مرغداری گوشتی در استان 575 هزار نفری ایلام دایر و فعال است که سالانه بیش از 40 هزار تن گوشت سفید در آنها تولید می شود.
70 درصد گوشت مرغ تولیدی ایلام افزون بر نیاز و مصرف استان است که به مناطق دیگر کشور ارسال می شود

 
نظرات شما
  •  

    پویان گفت : ۹۳/۰۲/۲۲

    آقا من یه جوک بگم، بخندیم، تو ایران فقط کشاورزی و دام پرروری سودش توپه یعنی هه..هه

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    علی درویشی گفت : ۹۳/۰۲/۲۶

    جناب پویان وضع کشاورزی ودامپروری توپ نیست وضع خودمان توپ است البته توپ فوتبال چون برای رسیدگی به اوضاع ما دامپروران سران ما را به همدیگر پاس میدهند.آقای حسن آقاخمینی در مصاحبه ای میگفت سیاستمداران اهل فوتبال نیستند. نه آقاجان اتفاقاء فوتبالیست قهاری هستند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com