تولید مرغ در سال جاری به یک میلیون و 680 هزار تن رسید

تولید مرغ در سال جاری به یک میلیون و 680 هزار تن رسید

ماهانه 130 تا 140 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که پیش بینی می شود در پایان اسفندماه سال جاری به یک میلیون و 680 هزار تن برسد.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: ماهانه 130 تا 140 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که حجم آن در پایان سال باید به رقمی معادل یک میلیون و 680 هزار تن برسد که میزان تولید برابر با نیاز مصرف کشور است.
محمد یوسفی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام تاکنون بیش از 40 هزار تن مرغ ذخیره سازی کرده است که می تواند پاسخگوی افزایش تقاضا در شبهای پایانی سال باشد و واردات گسترده انجام نشود.
قیمت آزاد مرغ دو هزار و 850 تا سه هزار تومان
وی تصریح کرد: قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران بالاست اما قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده دو هزار و 850 تا سه هزار تومان است که رقم منطقی و متعارفی است.
یوسفی قیمت مرغ زنده را هزار و 950 تومان برای مرغدار اعلام کرد.
نیازی به واردات مرغ نبود
رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی ایران گفت: طبق توصیه مسئولان بهداشتی، هر نفر روزانه باید 29 گرم پروتیین حیوانی مصرف کند که با توجه به اینکه گوشت مرغ به علت ارزانتر بودن در مقایسه با گوشت قرمز در دسترس اقشار بیشتری از جامعه است، می تواند سهم بیشتری در سفره غذایی ایرانیان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: نیاز به واردات گسترده مرغ نیست و شاید با توجه به افزایش تقاضا در اسفندماه حجم ذخیره سازی شده کافی باشد.

 
کلمات کلیدی تولید مرغ یوسفی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com