تولید مرغ بیش از میزان نیاز مصرف کننده

تولید مرغ بیش از میزان نیاز مصرف کننده
میزان تولید مرغ در کل کشور بیش از نیاز مصرف کنندگان است.
علی مرادی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان این مطلب که ذخیره سازی گوشت مرغ از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: طی هفته های اخیر تفاهمنامه ای بین اتحادیه مرغداران گوشتی با شرکت پشتیبانی امور دام و یک مجتمع صنعتی کشتارگاهی منعقد شده که طی این قرارداد اتحادیه مرغداران، مرغ زنده را از مرغداران دریافت می کنند و پس از کشتار در یک کشتارگاه صنعتی به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می دهند سپس خوراک طیور از قبیل سویا با قیمت کیلویی 900 تومان و ذرت با قیمت کیلویی 500 تومان از شرکت پشتیبانی امور دام گرفته و به مرغداران تحویل می دهند.
مرادی با اشاره به اینکه اجرای این تفاهم نامه سه جانبه که هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده است باید به سرعت عملیاتی شود افزود: اجرای این تفاهمنامه از ضرر و زیان های احتمالی به مرغداران جلوگیری کرده و در مقابل گوشت مرغی که به اتحادیه مرغداران تحویل می دهند برای تولید در دوره بعدی خوراک و دان مرغ تحویل می گیرند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه مرغدار توانایی کشتار و بسته بندی مرغ را ندارد افزود: کشتار و بسته بندی مرغ زنده توسط کشتارگاه و تحویل به شرکت پشتیبانی باعث می شود سیستم تولید و ذخیره در گردش به صورت کارآمد و فعال به کار خود ادامه دهد.
مرادی میزان تولید مرغ در کل کشور را بیش از میزان نیاز دانست و اظهار داشت: هم اکنون در کل کشور مازاد مصرف مرغ داریم، بنابراین با اجرای این طرح علاوه بر امکان ذخیره سازی و پر شدن ظرفیت سردخانه ها مصرف کننده حداقل تا 6 ماه با یک نرخ برای خرید مرغ مواجه می شود.
این مقام مسئول با اشاره به مدیریت و نظارت تنظیم بازار استان تهران بر اجرای این طرح گفت: تنظیم بازار با همکاری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان تهران، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و استانداری استان تهران صورت می گیرد.
مرادی ذخیره سازی مازاد مصرف گوشت مرغ را موجب ادامه چرخه تولید دانست و گفت: در صورتی که ذخیره سازی گوشت مرغ انجام نشود میزان گوشت مرغ در بازار به دلیل اعیاد و مناسبت های 6 ماه پایانی سال کاهش می یابد در نتیجه این کاهش عرضه افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه درصد کمی از کل دان مرغ مورد نیاز در کشور توسط کشاورزان تولید می شود گفت: مرغداران به فرمول های غذایی برای خوراک طیور دست یافتند که از این منابع غذایی به عنوان مکمل در جیره غذایی مرغ استفاده می کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سطح کشت دان مرغ در کشور که عمدتا محصولاتی نظیر سویا و ذرت است رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

 
نظرات شما
  •  

    كوروش گفت : ۹۱/۰۷/۲۷

    آنقدر قيمت مرغ را پائين نگهداريد كه اين صنعت را هم به سرنوشت صنايعي چون نساجي،كفش و غيره دچار كنيد .نتيجه اين بي تدبيريهاي شما مديران ارزشي ،بد آموزي گسترده به قشر جوان و تربيت شده در جمهوري اسلامي است كه چون شاهد ورشگستگي پدران زحمت كش و وفادار به توليد و صنعت كشورشان بودند ديگر بدنبال توليد نخواهند رفت و همت خود را در امور دلالي و واسطه گري مصروف مينمايند.جاي دست مريزاد دارد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com