تولید مرغ اضافه بر نیاز کشور است؛ جلوی صادرات هم گرفته شد

تولید مرغ اضافه بر نیاز کشور است؛ جلوی صادرات هم گرفته شد
مهدی یوسفی، رئیس اتحادیه مرغ گوشتی بیان داشت: تغییری در وضعیت قیمت مرغ در بازار ایجاد نشده است و در حال حاضر قیمت مرغ زنده، 3700 تا 3800 تومان است.
وی ادامه داد: این وضعیت نه تنها باعث بهبود وضعیت مرغداران نیست بلکه باعث شده است بسیاری از آن‌ها از دور رقابت حذف شوند، در آینده نیز باید تولید با میزان مصرف هماهنگی بیشتری پیدا کند تا بازار با چنین بحران‌هایی مواجه نشود.
وی تأکید کرد: در حدود یک ماه قبل قیمت مرغ 5 هزار تومان بود که حالا به 3700 تومان رسیده است، بنابراین وضعیت برای مرغدار روز به روز بدتر از گذشته است. زمانی بدون هیچ گونه تدبیری به هر کس مجوز مرغداری می‌دادند، این همه ظرفیت تولید را زیاد کردن نتیجه اش همین وضعیت کنونی است، که عرضه زیاد و تقاضا بسیار کم است
رئیس اتحادیه مرغ گوشتی بیان داشت: متأسفانه در چنین شرایطی بحث صادرات نیز دچار مشکل است در صورتی که چنان چه صادرات کمی روان تر می‌شد حداقل مازاد مرغ و مصرف داخلی از کشور خارج می‌شد و بازار داخلی هم بهتر از قبل می‌شد و نفسی می کشید.
وی اضافه داشت: مرغداران الان ورشکست شده و بدهی بالا آورده اند، صادرات نیز مقدارش کم است، زیرا ما توان رقابت با کشورهایی مانند برزیل، آمریکا و حتی ترکیه را در بحث صادرات مرغ نداریم و دلیلش هم گران تر شدن مرغ در کشور ما است؛ دولت هم در این باره کمکی به ما نمیکند!
یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی بنده این است که در نهایت تعدادی از تولیدکنندگان از دور رقابت خارج شده و به این ترتیب تولید و عرضه تناسب پیدا کرده و بنابراین قیمت نیز به قیمت واقعی نزدیک تر خواهد شد.
 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۴/۰۸/۲۴

    .......... با این راه حلت. امثال .....بدرد مدیریت یک سالن مرغداری هم نمی خورند، چگونه شدید ...........، خجالت هم خوبه. بگذارید انسان ها توانمند و با درایت در این مملکت صاحب مسئولیت شوند. با پارتی بازی و رشوه و رانت و فامیل بازی باند بازی روز به روز این وضع در کشور بدتر خواهد شد و نهایتا همه به خاک خواهند نشست، حتی شما، چون کشتی وقتی دچار طوفان بشه، همجاش ناامن خواهد شد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com