تولید مرغ ارگانیک در لرستان

تولید مرغ ارگانیک در لرستان
مدیر کل دامپزشکی استان لرستان از تولید مرغ ارگانیک در این استان خبر داد.
ابراهیم توکلی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای تولید مرغ ارگانیک در استان اظهار داشت: با افزایش جمعیت دامی به شکل صنعتی بیماری های دامی نیز زیاد شده است.
وی عنوان کرد: برای کنترل بیماری های دامی بایستی آنتی بیوتیک هایی به مرغ ها تزریق کرد و تزریق این آنتی بیوتیک ها باعث می شود بقایای آن در عضلات طیور مانده و باعث بروز تبعاتی در مصرف کننده شود.
مدیر کل دامپزشکی استان لرستان ادامه داد: در سالجاری به تولید گوشتی که فاقد آنتی بیوتیک باشد در استان لرستان اقدام شد و در چند مرغداری تولید مرغ سبز صورت گرفت.
توکلی افزود: تولید این مرغ در طول زمان پرورش نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارد و همچنین آموزش های لازم در این زمینه به مرغداران داده شده است.
وی عنوان کرد: در چند روز گذشته موفق شدیم اولین مرغ های ارگانیک تولید شده در استان را به بازار عرضه کنیم و باید زمینه هایی فراهم شود که تمامی مرغداران لرستانی به تولید مرغ سبز روی بیاورند.
مدیر کل دامپزشکی استان لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات آبزی پروران استان اشاره کرد و بیان داشت: از سال گذشته بیماری در ماهی های قزل آلای استان و کشور رخ داد که تلفاتی را نیز به همراه داشته است.
توکلی با اشاره به درگیر شدن مزارع پرورش ماهی با این بیماری بیان داشت: برای کنترل این بیماری های ویروسی واگیردار رعایت مسائل بهداشتی حائز اهمیت است که به صورت دستوالعمل به آبزی پروران ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: یکی از راه های کنترل بیماری آبزیان خشک کردن استخرها بوده که این امر بسیار هزینه بر است لذا سازمان دامپزشکی در نظردارد به مزارعی که در این زمینه آسیب دیده اند بخشی از خسارت را پرداخت کند.
z
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com